baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

NEINVER: Podziemny dworzec autobusowy w Katowicach zdał egzamin

Na początku kwietnia w gliwickiej zajezdni autobusowej przeprowadzono, zakończoną sukcesem, symulację komunikacji przelotowego, podziemnego dworca autobusowego, który powstanie pod dworcem PKP w Katowicach.

Celem symulacji było sprawdzenie w rzeczywistych warunkach, zaprojektowanych wcześniej modeli komunikacyjnych, dotyczących sposobu organizowania ruchu osób i pojazdów na podziemnym dworcu autobusowym. – Chcieliśmy potwierdzić, że w projekcie zostały prawidłowo przewidziane wszystkie ważne elementy, takie jak manewry nawrotowe, wjazdy autobusów na dworzec, różne warianty parkowania i płynne przejścia podróżujących z jednego autobusu do drugiego, czyli wszystkie najbardziej skomplikowane manewry, jakie mogą się wydarzyć na dworcu. – mówi Antoni Pomorski, architekt NEINVER Polska. W próbie wzięły udział piętnastometrowe autobusy przegubowe i krótsze, bezprzegubowe.

Dla sprawnej komunikacji autobusów przewidziano dwa wjazdy na dworzec: od strony ul. Słowackiego i ul. Pocztowej. Przeprowadzona symulacja pomoże również zaplanować rozkłady jazdy autobusów.

Do konsultacji został zaproszony Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. – Z doświadczenia wiemy, że na papierze nie można przewidzieć wszystkich warunków ruchu jakie występują w rzeczywistości, dlatego też bardzo się cieszymy, że była możliwość przeprowadzenia tego eksperymentu.– dodaje Krzysztof Drewniok, Naczelnik Wydziału Planowania Systemu Komunikacyjnego KZK GOP.

- Symulacja próby autobusowej zakończyła się sukcesem. Dostarczyła nam wielu cennych wskazówek, w jaki sposób powinniśmy kontynuować pracę nad projektem. Dzięki przeprowadzonemu badaniu jesteśmy pewni, że przyszły dworzec będzie funkcjonował prawidłowo.– podsumowuje Pomorski.

Podziemny dworzec autobusowy to część wielofunkcyjnego kompleksu realizowanego przez spółkę NEINVER Polska wspólnie z PKP S.A. Inwestycja obejmuje: przebudowę hali dworca kolejowego, budowę galerii handlowej, budowę wolnostojącego budynku biurowego klasy A oraz podziemnego, przelotowego dworca autobusowego. Wszystkie obiekty stanowić będą integralną całość łącząc funkcje handlowo-biurowe oraz komunikacyjne.

W ramach przebudowy dworca kolejowego NEINVER wybuduje łącznie ponad 52 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Galeria Katowicka zaoferuje 46 000 mkw. (230 punktów handlowych i usługowych). Dodatkowa przestrzeń powstanie również na parterze budynku biurowego i w hali dworca.

Inwestycja spółki NEINVER Polska zakłada także przebudowę infrastruktury drogowej wokół dworca. Hala dworca, Galeria Katowicka i infrastruktura drogowa wokół tych projektów mają być gotowe w 2012 roku. Budynek biurowy o powierzchni 20 000 mkw. zostanie oddany do użytku w 2013 roku. Wartość całej inwestycji to ok. 240 milionów euro.


Autor: (źródło: PKP S.A., 12.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.