baner
baner
baner
Cordstrap Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nie ma pozwoleń, więc nie ma Biletomatów

Urządzenia do sprzedaży biletów miały być hitem. Oferować miały wszystkie bilety z miejskiej taryfy, a do tego kodowane na kartach 30- i 90-dniowych. W całej Warszawie przez 24 godziny na dobę. Obecnie stoją bezużyteczne w magazynie przy ul. Pereca.

– Oczami wyobraźni widzę wszystkie lokalizacje. O, ten ma stać przy Rotundzie, a ten na pl. Bankowym. Od czterech miesięcy powinny być rozstawione. W styczniu miałem ich w magazynie 30, teraz prawie 80 – mówi zrezygnowany Michał Chmielewski dyrektor sprzedaży w Mennicy Polskiej.

Mennica Polska jest operatorem biletomatów. Jak obiecywał Zarząd Transportu Miejskiego do końca marca miało działać ich 120, a tymczasem udało się uruchomić tylko 60. Powodem ma być to, że nie wszyscy zarządcy terenów wydali zgody na ich ustawienie. A 60 z tych wniosków Mennica złożyła jeszcze przed 15 grudnia ubiegłego roku.

Sprawa była na początku zablokowana na kilka miesięcy  przez Zarząd Dróg Miejskich odpowiadający za ponad 80 proc. lokalizacji. Gdy to ujawniono, dyrektor ZDM Grażyna Lendzion nakazała podwładnym superszybką ścieżkę dla biletomatów. – Od tamtej pory biletomaty stały się priorytetem – mówi rzecznik ZDM Adam Sobieraj.

Ale pozostałymi terenami pod biletomaty zarządzają inne podmioty, np. liczne spółki PKP (stacja i peron należą do różnych instytucji), urzędy dzielnic, Pałac Kultury czy Dom Handlowy Smyk.

Starania nie kończą się jedna na uzyskaniu zgody na ustawienie. Potem należy stanąć w kolejce po zgody do m.in. Zespołu Uzgodnień Dokumentacji, miejskiego inżyniera ruchu, dostawcy energii, geodety i projektanta. Niezbędny jest także wypis z ksiąg wieczystych. A najważniejszą zasadą jest to, że każda kolejna instytucja żąda pieczątek poprzedniej.

Długa ilość pozwoleń jest potrzebna, bo - Takie są procedury. Mennica nie dotrzymała terminu nie ze swojej winy. Nie będziemy naliczali kar umownych – informuje rzecznik ZTM Igor Krajnow. Wydaje się jednak, że nie każda z miejskich instytucji musi działać jak te sprzed 1989 r. Większość z 60 biletomatów stoi na stacjach Metra Warszawskiego, które wydawało zgody błyskawicznie.– Biletomat to wygoda dla pasażera. A pasażer to nasz pan – uważa rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

W mieście ma być 260 biletomatów do końca listopada. 100 tys. zł to koszt jednego z nich

 


Autor: (źródło: Konrad Majszyk, Życie Warszawy, 23.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.