baner
baner
baner
nkt cables S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Niemieckie szynobusy zjeżdżają z torów

12 spalinowych pojazdów typu SA110 (silnikowych) i 5 wagonów (bezsilnikowych) typu SA112 definitywnie kończy regularne kursy po województwie zachodniopomorskim. Z tego parku maszynowego dwa spalinowe zespoły trakcyjne przejdą na służbę historii. Do Muzeum Kolejnictwa w Gryficach zostanie przekazany jeden zespół pojazdów (dwa wagony motorowe typu SA110), a drugi identyczny zespół zostanie zachowany jako czynny pojazd historyczny.

SA110 i SA112 pojawiły się na regionalnych torach przed przeszło sześcioma laty. Zostały użyczone Województwu Zachodniopomorskiemu prze Koleje Niemieckie DB Regio AG.

Umowę o przekazaniu pojazdów w użytkowanie Województwo Zachodniopomorskie zawarło z DB Regio 29 grudnia 2004 r. Na jej mocy przekazano Województwu w tymczasową eksploatację 12 spalinowych pojazdów typu SA110 (silnikowych) i 5 wagonów (bezsilnikowych) typu SA112. Pojazdy zostały skierowane do obsługi połączeń regionalnych na trasach Kołobrzeg – Szczecin – Kołobrzeg oraz Szczecin – Kalisz Pomorski – Szczecin, Szczecin – Szczecinek – Szczecin, Sławno- Darłowo- Sławno, Kołobrzeg – Koszalin - Kołobrzeg.

Z uwagi na bardzo duże wyeksploatowanie omawianych pojazdów, brak miejsca w bazie taborowej w Kołobrzegu oraz konieczność dokonania w roku 2012 praktycznie nieopłacalnej naprawy głównej w celu otrzymania dalszego dopuszczenia ich do eksploatacji Zarząd Województwa stanął przed decyzją co do dalszych losów niemieckich szynobusów. Ich wycofanie z eksploatacji wymagało zgody właściciela, czyli DB Regio, oraz zgody na poniesienie przez Województwo kosztów likwidacji pojazdów.

21 czerwca br. na posiedzeniu Zarządu Województwa zapadła ostateczna decyzja o wycofaniu z eksploatacji 12 spalinowych pojazdów typu SA110 (silnikowych) i 5 wagonów (bezsilnikowych) typu SA112. Kasacji będzie podlegać osiem pojazdów typu SA110 i wszystkie pięć typu SA112. Natomiast jeden zespół pojazdów (dwa wagony motorowe typu SA110) zostanie przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Gryficach, a ponadto Województwo zachowa zespół dwóch wagonów motorowych typu SA110 jako czynny pojazd historyczny.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 28.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.