baner
baner
baner
LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nieprawidłowości na linii kolejowej nr 201

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego kontynuuje działania nadzorcze, zainicjowane w 2013 roku, w zakresie „przyczyn stosowania sygnałów zastępczych oraz procedur postępowania podczas ich podawania”. Dzięki podjętym działaniom kontrolnym i administracyjnym, już w kilkudziesięciu przypadkach zarządcy infrastruktury usunęli lub podjęli pilne działania zmierzające do wyeliminowania przypadków nieuzasadnionego i długotrwałego stosowania tzw. „sygnałów zastępczych”. Dotyczyło to między innymi linii kolejowych nr: 1, 9, 14, 68 101, 171, 203, 204, 273, 274, 282, 431 i 657.

W ubiegłym miesiącu Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 3 i 4, art. 13 ust. 1a pkt 4 i 6 oraz ust. 4 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, przeprowadził kontrolę zasadności stosowania sygnałów zastępczych przez zarządcę PKP Polskie Linie Kolejowe  S.A. na linii kolejowej nr 201 na szlaku kolejowym Gdynia Główna – Gdynia Wielki Kack.

Na kontrolowanym szlaku kolejowym, w trakcie prowadzenia prac modernizacyjnych w dniu 10 lutego 2014 roku, doszło do uszkodzenia kabla teletechnicznego TKD. Awaria polegała na zerwaniu w kilku miejscach powłoki zewnętrznej kabla, co spowodowało zaniżenie oporności żył kablowych i uniemożliwiło prawidłową pracę urządzeń blokady liniowej pomiędzy stacjami Gdynia Główna – Gdynia Wielki Kack.

Usterka powodowała konieczność wyprawiania pociągów ze stacji Gdynia Wielki Kack w kierunku stacji Gdynia Główna na tzw. „sygnały zastępcze”. Mimo to, zarządca infrastruktury nie podjął wystarczających działań mających na celu usuniecie nieprawidłowości. Dopiero w trakcie trwającej kontroli Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, w ostatnim dniu czynności kontrolnych, PKP PLK SA usunęło trwające ponad miesiąc nieprawidłowości, powodujące niewłaściwą pracę urządzeń blokady liniowej.

Kontrole w zakresie długotrwałego i nieuzasadnionego stosowania tzw. „sygnałów zastępczych” zostały uznane za jeden z priorytetów nadzorczych Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego w 2014 roku.

Konsekwentne działania nadzorcze Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządcę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego i jakości usług przewozowych w Polsce.

Autor: UTK

Tagi: UTK, linia nr 201, pkp plk

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.