baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nietypowe torowisko na Gumieńcach

Bartłomiej Kopias, kierownik budowy torowiska z MPK Łódź twierdzi, że buduje zgodnie z projektem. - Trochę mnie dziwią rozwiązania, jakie się tu stosuje. W innych miastach takich rzeczy już się nie robi.

Problem tkwi w budowie torowiska na trasie tramwaju nr 8 między pl. Kościuszki, a pętlą na Rumieńcach, a ściślej w skrzyżowaniu torowiska z jezdnią. Zazwyczaj w takich miejscach używa się dodatkowej gumowej amortyzacji. A na Świerczewie i Rumieńcach są tylko betonowe płyty i szyny.

O zgodności projektu z najnowszymi standardami budowy torowisk zapewnia Krystyna Gawrońska z działu inwestycji spółki Tramwaje Szczecińskie. - To znacznie tańsze rozwiązanie. – mówi anonimowo projektant dróg, który nie zgadza się tym twierdzeniem.

Przebudowa peronów na wysokości głównej bramy cmentarza jest kolejną zagadką. Inne przystanki mają perony podniesione wyżej, aby w przyszłości ułatwione było wejście do  tramwaju niskopodłogowego. W tym miejscu peron został odtworzony przez budowlańców tak, jak wyglądał przed położeniem nowych torów.

- Ten peron ma być w przyszłości całkowicie przebudowany i przesunięty - informuje Gawrońska. - Nie możemy tego zrobić, zanim nie powstanie rondo na skrzyżowaniu „Ku Słońcu” - Sikorskiego. Do tego czasu przystanek musi pozostać w dotychczasowym kształcie.

Przy ul. Kwiatowej, przy pętli, również można zauważyć dziwne rozwiązanie. Nie zrobiono dojazdów do kilku posesji niedaleko skrzyżowania ul. Kwiatowej z Okulickiego. - Tyle że ich poprzednio też nie było - wyjaśnia Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie. - Ludzie na dziko jechali do domów samochodami po chodniku. – Gawrońska dodaje, że na żadnej mapie geodezyjnej nie ma drogi dojazdowej do tych domów, i błąd popełniono kilkadziesiąt lat temu.

Dojazd chodnikiem był niezgodny z przepisami przed przebudową torów. Teraz nie jest możliwy w ogóle, ponieważ stoją tam płotki i słupy trakcyjne.

- Jeśli mieszkańcom tych domów uda się w urzędzie ustalić dostępność do drogi, wykonamy przejazd z płyt przez tory - uspokaja Gawrońska.

Zwrócono też uwagę na ustawienie słupów trakcyjnych między torami na pętli Gumieńce. Jeżeli tramwaje, będą stać na obydwu torach to może być kłopot z wejściem do tego na rezerwowym torze (gdy np. pierwszy tramwaj jest zepsuty). Problem może się pojawić szczególnie, gdy ktoś z pasażerów będzie z wózkiem dziecięcym.

- Motorniczy musi tak ustawić tramwaj, by można było wsiąść do niego, ale sprawdzimy - zapewnia Gawrońska.

Tramwaje mają wrócić na trasę ósemki 1 kwietnia.


Autor: (źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin 23-03-2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.