baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Niewidomi mają mapy metra

Na stacji warszawskiego metra Ratusz Arsenał pojawiły się trójwymiarowe, dotykowe mapy wszystkich poziomów metra oraz informacyjne pliki dźwiękowe. To pomoc miasta dla niewidomych i słabowidzących.

Dotykowe mapy posiadają instytucje działające na rzecz osób słabowidzących i niewidomych, m.in. Polski Związek Niewidomych i Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi w Laskach. Na stronie Urzędu Miasta dostępna jest pełna lista adresów.

Nieodłącznym elementem map jest plik dźwiękowy pomagający poznać strukturę metra. Można go pobrać ze stron Metra Warszawskiego, Urzędu Miasta lub wysłać sms o treści METRO, pod nr. 8085 (koszt ok. 5 zł).

Rzecznik metra, Krzysztof Malawko, już w czerwcu zapowiadał powstanie map. - Zgłosiła się do nas fundacja osób niewidomych "Trakt”. Na jej inicjatywę zareagowaliśmy bardzo pozytywnie. - informował Malawko. Projekt jest pilotażowy, dlatego też ratusz liczy na opinie mieszkańców. Kierować je można na adres: niepelnosprawni@um.warszawa.pl.

Pojawił się również nowy informator – kompendium wiedzy o przysługujących ulgach i uprawnieniach oraz o instytucjach działających na rzecz osób niepełnosprawnych mieszkających, uczących się i pracujących w Warszawie. Dostępny jest bezpłatnie w Stołecznym Centrum Osób Niepełnosprawnych (ul. Andersa 1), w ośrodkach pomocy społecznej, urzędach dzielnic, szkołach specjalnych i integracyjnych oraz w 600 organizacjach pozarządowych i instytucjach, które zajmują się wsparciem osób niepełnosprawnych.

Na przystosowanie komunikacji miejskiej do ich potrzeb, słabowidzący i niewidomi czekali od dawna. Urzędnicy, po zeszłorocznym wypadku niewidomego studenta Filipa Zagończyka, który wpadł pod kolejkę, deklarowali, że bezpieczeństwo na stacjach zostanie zwiększone. Testy nowego systemu oznaczeń Metro przeprowadza od kwietnia. Nadal nie wprowadzono go w życie.

Miasta Europy Zachodniej oznaczenia na peronach posiadają już od 80-tych XX wieku. Zatopione w chodniku wypukłe kulki zastosowano w Wielkiej Brytanii i Belgii, a w Niemczech zamontowano linie wskazujące niewidomym drogę między peronami i wyjściem na powierzchnię. Niepełnosprawni, mimo, iż jest ich w stolicy około 200 tys., nadal muszą się zmagać się z podstawowymi problemami.


Autor: (źródło: bolo, par, TVN Warszawa, 06.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.