Pracownicy PKP Energetyka S.A. bez przerwy usuwają lód zalegający na sieci trakcyjnej uniemożliwiający przejazd pociągów elektrycznych. Minionej doby odkuto lód z sieci trakcyjnej na odcinku ponad 62 torokilometrów sieci trakcyjnej. Do pracy pozostało jeszcze około 90 km linii kolejowych.
W sumie udrożniono już ponad 215 torokilometrów sieci trakcyjnej. Szacuje się, że w najtrudniejszych momentach oblodzonych było ponad 400 torokilometrów sieci trakcyjnej.
Do pracy, usunięcia lodu z sicie trakcyjnej, pozostało jeszcze około 90 km linii kolejowych (ponad 180 torokilometrów sieci trakcyjnej). Obecnie pracuje 15 pociągów sieciowych PKP Energetyka S.A. (około 200 osób). Prace koncentrują się na liniach:
-
Częstochowa – Zawiercie – jeden tor jest całkowicie udrożniony dla pociągów elektrycznych, na drugim torze prace dobiegają końca. Cztery pociągi sieciowe nieustannie pracują nad usunięciem lodu zalegającego na pięciu kilometrach
-
Częstochowa – Koniecpol – 3 pociągi sieciowe pracują aby udrożnić tor pierwszy (jeszcze na 12 km linii zalega lód na sieci trakcyjnej). Gdy prace dobiegną końca rozpocznie się „odkuwanie” toru drugiego
-
Częstochowa – Lubliniec – oba tory przejezdne są dla pociągów prowadzonych przez lokomotywy spalinowe
-
Bukowno – Tunel – jeden tor przejezdny dla pociągów prowadzonych przez lokomotywy elektryczne, na torze drugim pracuje pięć pociągów sieciowych
-
Działdoszyn – Herby – jeden tor udrożniony dla pociągów prowadzonych lokomotywami spalinowymi, na torze drugim wciąż trwa usuwanie powalonych przez śnieg drzew. Nieustannie pracują tam trzy pociągi sieciowe.
Warunki atmosferyczne uniemożliwiają prowadzenie prac w obecnym tempie. Spadająca temperatura (nawet do -15 stopni Celcjusza) znacząco utrudnia roboty pracownikom.
Autor: (źródło: PKP Energetyka, 14.01.2010)