baner
baner
baner
Izba Gospodarcza Transportu Lądowego

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Niska temperatura utrudnia pracę PKP Energetyki

Pracownicy PKP Energetyka S.A. bez przerwy usuwają lód zalegający na sieci trakcyjnej uniemożliwiający przejazd pociągów elektrycznych. Minionej doby odkuto lód z sieci trakcyjnej na odcinku ponad 62 torokilometrów sieci trakcyjnej. Do pracy pozostało jeszcze około 90 km linii kolejowych.

W sumie udrożniono już ponad 215 torokilometrów sieci trakcyjnej. Szacuje się, że w najtrudniejszych momentach oblodzonych było ponad 400 torokilometrów sieci trakcyjnej.

Do pracy, usunięcia lodu z sicie trakcyjnej, pozostało jeszcze około 90 km linii kolejowych (ponad 180 torokilometrów sieci trakcyjnej). Obecnie pracuje 15 pociągów sieciowych PKP Energetyka S.A. (około 200 osób). Prace koncentrują się na liniach:

  • Częstochowa – Zawiercie – jeden tor jest całkowicie udrożniony dla pociągów elektrycznych, na drugim torze prace dobiegają końca. Cztery pociągi sieciowe nieustannie pracują nad usunięciem lodu zalegającego na pięciu kilometrach
  • Częstochowa – Koniecpol – 3 pociągi sieciowe pracują aby udrożnić tor pierwszy (jeszcze na 12 km linii zalega lód na sieci trakcyjnej). Gdy prace dobiegną końca rozpocznie się „odkuwanie” toru drugiego
  • Częstochowa – Lubliniec – oba tory przejezdne są dla pociągów prowadzonych przez lokomotywy spalinowe
  • Bukowno – Tunel – jeden tor przejezdny dla pociągów prowadzonych przez lokomotywy elektryczne, na torze drugim pracuje pięć pociągów sieciowych
  • Działdoszyn – Herby – jeden tor udrożniony dla pociągów prowadzonych lokomotywami spalinowymi, na torze drugim wciąż trwa usuwanie powalonych przez śnieg drzew. Nieustannie pracują tam trzy pociągi sieciowe.
  •  

Warunki atmosferyczne uniemożliwiają prowadzenie prac w obecnym tempie. Spadająca temperatura (nawet do -15 stopni Celcjusza) znacząco utrudnia roboty pracownikom.


Autor: (źródło: PKP Energetyka, 14.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.