baner
baner
baner
Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. Grupa Cantoni

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nokia Siemens Networks prezentuje system GSM-R

Nokia Siemens Networks przedstawiła dziś swoje innowacyjne rozwiązania i usługi dla kolei, pozwalające na zwiększenie szybkości kursowania pociągów, bezpieczeństwa, punktualności oraz nowoczesnych usług dla pasażerów w oparciu o platformę GSM-Railways (GSM-R).

- Nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne dla kolei to nie tylko zaawansowana technologia GSM-R ale także szeroki zakres usług związanych z planowaniem, budowa oraz utrzymaniem sieci. - powiedział Adrian Hodel,  Customer Operations Manager Railways w Nokia Siemens Networks podczas debaty pt.  „Wpływ nowych technologii na rozwój transportu kolejowego” zorganizowanej przez Centrum Komunikacji Medialnej w Warszawie.

- Budowa sieci GSM-R to dopiero pierwszy krok w kierunku nowoczesnego systemu telekomunikacyjnego dla kolei. Dzięki sieci GSM-R mamy możliwość wprowadzenia całej gamy aplikacji i usług – począwszy od kontroli ruchu pociągów, poprzez usługi telemetryczne pozwalające na lepsze zarządzanie taborem, systemy bezpieczeństwa, czy tez usługi dla pasażerów jak rezerwacja miejsc albo informacja o podroży. Tylko najbardziej doświadczeni dostawczy rozwiązań i usług telekomunikacyjnych, jak Nokia Siemens Networks, pozwolą w pełni wykorzystać możliwości systemu GSM-R. - powiedział Adrian Hodel.

GSM-R to kompleksowy system przesyłania głosu i danych dostosowany do potrzeb kolei. Ułatwia on kolejom konkurowanie na rynku przewozów pasażerskich i towarowych. Oferuje niezawodne funkcje sterowania pociągiem, usługi dla pasażerów, a także przesyłanie danych telemetrycznych oraz informacji związanych z konserwacją i bezpieczeństwem — przy prędkościach pociągów do 500 km/godz.

GSM-R to kluczowy element obejmującego całą Unię Europejską planu zharmonizowania standardów bezpieczeństwa na kolejach. W związku z tym stanowi on podstawę Europejskiego Systemu Sterowania Pociągami (European Train Control System — ETCS), który wprowadza sygnalizację przytorową do kabiny maszynisty, co umożliwia sterowanie ruchem pociągu i stosowanie automatycznych zabezpieczeń. GSM-R i ETCS to najważniejsze składniki Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (European Rail Traffic Management System — ERTMS), który harmonizuje sterowanie pociągami w różnych sieciach kolejowych, zarówno w skali krajowej, jak i w skali międzynarodowej.

Na projekty związane z GSM-R przeznacza się w Unii Europejskiej fundusze w wysokości 259,98 mln EUR.

System GSM-R umożliwia operatorom kolei radykalne zwiększenie efektywności przez udostępnianie klientom szybszych, częściej kursujących i bardziej punktualnych pociągów oraz optymalne wykorzystywanie możliwości przewozowych taboru. Pozwala także zaoferować klientom dodatkowe atrakcje, takie jak dostęp w pociągu do Internetu przez sieć WLAN, dzięki którym podróż jest równie interesująca, jak dotarcie do celu. Jeżeli dodać do tego możliwość informowania pasażerów o samej podróży, GSM-R staje się atrakcyjną opcją dla wszystkich, którzy cenią sobie jakość podróżowania koleją.

GSM-R gwarantuje niższe koszty operacyjne, inwestycyjne i serwisowe niż podobne systemy, wymaga mniejszej liczby stacji bazowych oraz jest wyposażony w standardowy sprzęt, który nie stanie się przestarzały.


Autor: (źródło: Nokia Siemens Networks, 23.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.