baner
baner
baner
AUDIT RAIL sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowa jakość na stacji Kraków Główny

Od 4 kwietnia 2011 roku na stacji Kraków Główny trwa kompleksowa modernizacja układu torowego, peronów i innych obiektów stacji służących pasażerom. Równolegle z pracami torowymi, aktualnie trwa m. in. wymiana ponad hektara powierzchni pokrycia dachowego i zabezpieczenie antykorozyjne 765 ton istniejącej konstrukcji stalowej. 

Wartość robót budowlanych wyniesie finalnie ponad 126 mln zł brutto.

W zakres modernizacji infrastruktury kolejowej, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach "Zintegrowanego System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej" wchodzi szereg wielobranżowych działań. Jest to przebudowa stacji Kraków Główny, modernizacja ponad 5,5 km linii kolejowej nr 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek, budowa 454 miejsc parkingowych Park&Ride w okolicach przystanków Wieliczka i Wieliczka Rynek.

Po zakończeniu prac stacja Kraków Główny będzie przystosowana do realizacji oferty przewozowej z użyciem nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, szynobusów oraz innych składów osobowych, co wpłynie na skrócenie czasu odprawy pociągów i poprawi przepustowość. Jest to niezwykle ważne, gdyż liczba pasażerów przyjeżdżających i odjeżdżających codziennie ze stacji Kraków Główny ustawicznie wzrasta. Przeciętnie każdego dnia ze stacji korzysta ponad 32 tys. pasażerów, a prognozowany roczny przyrost pasażerów na najbliższe dwa lata wynosi ok. 2%.

Zastosowanie technologii i elementów o wysokiej niezawodności i trwałości oraz likwidacja zbędnej infrastruktury podniosą poziom obsługi podróżnych oraz zmniejszą koszty bieżącego utrzymania. Zostaną naprawione wiaty oraz ciągi komunikacyjne prowadzące z peronów na parkingi, w tym wymienione konstrukcje klatek schodowych, kabiny i szyby wind wraz z wydłużeniem na płytę parkingową. Nie tylko poprawi się infrastruktura, z której korzystają osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, ale także będzie ona bardziej przystosowana dla potrzeb służb ratunkowych i porządkowych. Do wykonania projektu zostaną wykorzystane materiały ograniczające hałas, drgania oraz wibracje. Wszystkie inwestycje będą wykonywane w technologii przyjaznej dla środowiska.

Już teraz pasażerowie muszą liczyć się z przejściowymi utrudnieniami wynikającymi z harmonogramu prac. Pierwszym z nich jest przebudowa peronu I na stacji Kraków Główny. Efekty są już widoczne, ponieważ 18 lipca, przekazano do eksploatacji peron I-szy. Kolejnym etapem prac modernizacyjnych będzie zamknięcie i przebudowa peronu III, a w dalszej perspektywie peronów: IV, V i II. 

Aby maksymalnie ułatwić pasażerom podróż, na stacjach i przystankach pojawią się automaty do sprzedaży biletów.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 27.07.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.