baner
baner
baner
CARGOTOR Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowa lokomotywa LOTOS-u

Nowoczesna lokomotywa spalinowa VOITH Maxima 40CC dotarła do kolejowej spółki LOTOS-u z Kilonii. Specjaliści z LOTOS Kolej będą testować pojazd w związku z realizowanym właśnie procesem homologacji w Polsce.

Zakres działań lokomotywy to prowadzenie ciężkich pociągów towarowych. Parametry techniczne maszyny: masa – 126 t (21 t/oś), długość 23,2m, maks. prędkość 120 km/godz., moc 3600kW.

– To jednostka, której silnik odpowiada aktualnym wymogom unijnym w zakresie emisji spalin oraz hałasu – mówi Marek Smoter, dyrektor ds. technicznych LOTOS Kolej. 

Część pracowników LOTOS Kolej przeszła w czerwcu pozytywnie kompleksowe szkolenie z obsługi i utrzymania lokomotywy Maxima w zakładach VOITH w Niemczech.

– W związku z naciskami, większymi niż 20 t/oś, co przekracza parametry określone dla wielu linii kolejowych w Polsce, lokomotywa będzie eksploatowana głównie na linii nr 131 Śląsk – Porty – poinformował Mirosław Łosiński, pełnomocnik zarządu, dyrektor ds. operacyjnych LOTOS Kolej.

2 lipca LOTOS Kolej uruchomiła zelektryfikowany tor dojazdowy do stacji Gdańsk Olszynka. Spółka jeszcze tego roku zamierza wprowadzić do użytku nowatorski system logistyki kolejowej, który umożliwi m.in. przekazywanie informacji on-line o przesyłkach transportowanych do klientów.

Natomiast 30 czerwca Zwyczajne Walne Zgromadzenie Grupy LOTOS S.A. zadecydowało o nabyciu przez LOTOS Kolej placówki GATX, zlokalizowanej w Gdańsku. Przejęcie to związane jest z dalszym rozwojem logistyki w grupie kapitałowej LOTOS, z naciskiem na obsługę przez LOTOS Kolej większych wolumenów przewozowych po realizacji Programu 10+. Obiekt GATX skomunikowany jest ze stacją LOTOS Kolej torami, drogami wewnątrzzakładowymi i mediami. Dzięki kupnu podniosą się możliwości wywozowe o 1,5-2 mln ton produktów rocznie. Poza tym LOTOS Kolej zyska halę warsztatową do przeglądów i napraw lokomotyw.

Spółka LOTOS-u przewiozła w tamtym roku ponad 5 mln ton produktów, co stanowi wzrost o ok. 1,5 mln ton w stosunku do 2007 r. Obecnie firma uruchamia 65 pociągów dziennie, w tym dwa poza granice kraju.

Aktualnie LOTOS Kolej jest w gronie trzech największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Posiada ponad 4% udziału w przewozach kolejowych ogółem w Polsce. Do jej głównych zadań należy kompleksowa kolejowa obsługa spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej LOTOS, łącznie z przewozami produktów. Spółka prowadzi transport na terenie całego kraju. Oprócz tego, współpracując z przewoźnikami zagranicznymi dostarcza produkowane w rafinerii gdańskiej asfalty oraz gacze parafinowe do Rumunii, Słowacji i Węgier, a także sprowadza z Niemiec i Holandii gazy oraz półprodukty i komponenty do produkcji paliw. Przewoźnik w użyciu ma ok. 70 lokomotyw spalinowych i elektrycznych oraz ponad 2,5 tys. wagonów.


Autor: (źródło: Marcin Zachowicz, Rzecznik Prasowy Grupy LOTOS S.A., 09.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.