baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowa lokomotywa LOTOS-u

Nowoczesna lokomotywa spalinowa VOITH Maxima 40CC dotarła do kolejowej spółki LOTOS-u z Kilonii. Specjaliści z LOTOS Kolej będą testować pojazd w związku z realizowanym właśnie procesem homologacji w Polsce.

Zakres działań lokomotywy to prowadzenie ciężkich pociągów towarowych. Parametry techniczne maszyny: masa – 126 t (21 t/oś), długość 23,2m, maks. prędkość 120 km/godz., moc 3600kW.

– To jednostka, której silnik odpowiada aktualnym wymogom unijnym w zakresie emisji spalin oraz hałasu – mówi Marek Smoter, dyrektor ds. technicznych LOTOS Kolej. 

Część pracowników LOTOS Kolej przeszła w czerwcu pozytywnie kompleksowe szkolenie z obsługi i utrzymania lokomotywy Maxima w zakładach VOITH w Niemczech.

– W związku z naciskami, większymi niż 20 t/oś, co przekracza parametry określone dla wielu linii kolejowych w Polsce, lokomotywa będzie eksploatowana głównie na linii nr 131 Śląsk – Porty – poinformował Mirosław Łosiński, pełnomocnik zarządu, dyrektor ds. operacyjnych LOTOS Kolej.

2 lipca LOTOS Kolej uruchomiła zelektryfikowany tor dojazdowy do stacji Gdańsk Olszynka. Spółka jeszcze tego roku zamierza wprowadzić do użytku nowatorski system logistyki kolejowej, który umożliwi m.in. przekazywanie informacji on-line o przesyłkach transportowanych do klientów.

Natomiast 30 czerwca Zwyczajne Walne Zgromadzenie Grupy LOTOS S.A. zadecydowało o nabyciu przez LOTOS Kolej placówki GATX, zlokalizowanej w Gdańsku. Przejęcie to związane jest z dalszym rozwojem logistyki w grupie kapitałowej LOTOS, z naciskiem na obsługę przez LOTOS Kolej większych wolumenów przewozowych po realizacji Programu 10+. Obiekt GATX skomunikowany jest ze stacją LOTOS Kolej torami, drogami wewnątrzzakładowymi i mediami. Dzięki kupnu podniosą się możliwości wywozowe o 1,5-2 mln ton produktów rocznie. Poza tym LOTOS Kolej zyska halę warsztatową do przeglądów i napraw lokomotyw.

Spółka LOTOS-u przewiozła w tamtym roku ponad 5 mln ton produktów, co stanowi wzrost o ok. 1,5 mln ton w stosunku do 2007 r. Obecnie firma uruchamia 65 pociągów dziennie, w tym dwa poza granice kraju.

Aktualnie LOTOS Kolej jest w gronie trzech największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Posiada ponad 4% udziału w przewozach kolejowych ogółem w Polsce. Do jej głównych zadań należy kompleksowa kolejowa obsługa spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej LOTOS, łącznie z przewozami produktów. Spółka prowadzi transport na terenie całego kraju. Oprócz tego, współpracując z przewoźnikami zagranicznymi dostarcza produkowane w rafinerii gdańskiej asfalty oraz gacze parafinowe do Rumunii, Słowacji i Węgier, a także sprowadza z Niemiec i Holandii gazy oraz półprodukty i komponenty do produkcji paliw. Przewoźnik w użyciu ma ok. 70 lokomotyw spalinowych i elektrycznych oraz ponad 2,5 tys. wagonów.


Autor: (źródło: Marcin Zachowicz, Rzecznik Prasowy Grupy LOTOS S.A., 09.07.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.