baner
baner
baner
Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowa organizacja ruchu pociągów na linii Warszawa-Gdynia

PKP Polskie Linie Kolejowe przystępują do kolejnej fazy modernizacji linii kolejowej Warszawa – Gdynia, liczącej 346 km. W związku z tym od 10 stycznia do 28 lutego będzie obowiązywać nowa organizacja ruchu, mająca wpływ na rozkład jazdy pociągów kursujących na linii między stolicą i Trójmiastem.

Modernizacja linii kolejowej, aktualnie prowadzona na odcinku 158 kilometrów między Legionowem i Montowem (woj. warmińsko – mazurskie), polega na:

  • demontażu istniejących torów i podtorza,
  • modernizacji istniejących, bądź budowie nowych obiektów inżynieryjnych typu: wiadukty kolejowe i drogowe, drogi dojazdowe w miejsce likwidowanych przejazdów kolejowych oraz mosty, przepusty i inne obiekty,
  • zabudowie nowego podtorza i torów w standardzie umożliwiającym prowadzenie ruchu z prędkością 160 km/h,
  • budowie nowoczesnych elementów infrastruktury kolejowej związanych z obsługą ruchu pasażerskiego typu: perony, wiaty peronowe, przejścia podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i inne.
  • zabudowie nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem,
  • wybudowaniu nowej sieci trakcyjnej.

Na obecnie modernizowanym 158 kilometrowym odcinku linii kolejowej powstanie 66 wiaduktów kolejowych i drogowych.

W ramach aktualnie prowadzonych prac powstają wiadukty m.in.: w Legionowie, Chotomowie, Janówku, modernizowane są: tory stacyjne m.in. w : Ciechanowie, Działdowie i Gralewie, most na Narwi o długości 260 metrów oraz 7 odcinków torów o łącznej długości ponad 60 kilometrów. Wykonywanie prac na torze, wymaga wyłączenia go z ruchu i prowadzenia jazdy po torze sąsiadującym z ograniczoną prędkością.

Efektem modernizacji będzie skrócenie czasu jazdy pociągów, zwiększenie przepustowości linii, poprawa komfortu podróżowania, dalszy wzrost bezpieczeństwa podróżowania pasażerów i jazdy pociągów. Obiekty służące obsłudze podróżnych typu perony, przejścia podziemne i inne, są dostosowywane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Bardzo ważnym efektem inwestycji są korzyści, jakie odnoszą mieszkańcy i kierowcy w miastach i miejscowości przez które przebiega linia Warszawa – Gdynia. Skrzyżowania dwupoziomowe oraz przejścia podziemne, powstające w miejsce przejazdów kolejowych, eliminują możliwość kolizji z pociągiem oraz poprawiają płynność ruchu kołowego i pieszego na terenie miasta.

Ponadto zabudowa ekranów dźwiękochłonnych, stosowanie mat antywibracyjnych oraz układanie szyn w technologii bezstykowej, wpływają na istotne ograniczenie emisji hałasu i wibracji powstających w trakcie przejazdu pociągu.

Szczegółowe zmiany dotyczące rozkładu jazdy pociągów dostępne są u przewoźników. Następna zmiana w rozkładzie jazdy na linii Warszawa Gdynia, planowana jest od 1 marca 2011 r.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 05.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.