baner
baner
baner
ABB Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowa spółka PKP Cargo

Cargo International, bo tak się ma nazywać, ma się zająć przewozami poza granicami Polski. Spółka będzie powołana przez PKP wraz z zagranicznym partnerem. – Do spółki wniesiemy nasze wagony, których nie wykorzystujemy na polskim rynku, w zamian za to będziemy obejmować udziały – poinformował Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo, który nie chciał zdradzić, kto będzie partnerem polskiej firmy.

Nowy podmiot głównie ma się zajmować działalnością spedytorską – organizować przejazdy na trasach międzynarodowych z wyłączeniem Polski. Nie będzie przewoźnikiem kolejowym, choć będzie dysponować swoim taborem. Jego powstanie przewidziane jest w ciągu najbliższych tygodni. – Przedsięwzięcie powinno zostać sfinalizowane w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Obecnie występujemy o niezbędne zgody korporacyjne – wyjaśnia prezes Balczun.

– To dużo lepszy pomysł na wejście na inne rynki, np. niemiecki, niż kupowanie istniejących przewoźników – uważa Adrian Furgalski, dyrektor w zespole doradców gospodarczych TOR. PKP Cargo negocjuje bowiem zakup jednej z niemieckich kolei towarowych.

Spółka Cargo International zarejestrowana będzie w jednym z krajów Unii Europejskiej. W którym, tego władze przewoźnika także nie zdradzają.

– We wrześniu tego roku zostanie ogłoszona strategia prywatyzacyjna. Jeżeli nie rozpoczniemy przedsięwzięcia teraz, będziemy musieli poczekać do momentu sprzedaży pierwszego pakietu akcji – mówi Daniel Ryczek, wiceprezes PKP Cargo.

Sposób sprzedaży akcji spółki – inwestorowi strategicznemu lub na giełdzie zarekomenduje Doradca prywatyzacyjny. Już w tym roku PKP Cargo ma wypracować zysk, który wyniesie co najmniej 40 mln zł. Zgodnie z rządową strategią prywatyzacja spółki ma się rozpocząć w 2011 r.

Około 50 proc. przewozów realizowanych przez PKP Cargo to przewozy międzynarodowe.

Plany przewoźnika dotyczące ekspansji na rynki europejskie przewidują wzmocnienie obecności w krajach sąsiednich, głównie w Niemczech, Czechach i na Słowacji. Spółka chce też zacieśnić współpracę z kolejami rosyjskimi.


Autor: (źródło: Agnieszka Stefańska, Rzeczpospolita, 10.09.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.