baner
baner
baner
PIOMAR Środowiska dla elektroniki

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowa wrocławska estakada kolejowa

Prowadzone przy wrocławskiej estakadzie kolejowej prace zbliżają się do końca. Dzięki zleconym przez Polskie Linie Kolejowe S.A. robotom poprawione zostaną parametry techniczne: prędkość i nośność. Zadanie dotyczy czterech stalowych wiaduktów nad ulicami: Zielińskiego, ul. Stysia, Pl. Rozjezdny, ul. Zaporoską. Naprawione będzie także 700 m wiaduktu masywnego między ul. Komandorską a ul. Stysia. Zgodnie z zaleceniem konserwatora zabytków przy okazji rekonstruowane są historyczne elementy przepraw.

Obecnie przeprowadzane jest wzmacnianie, odnowa i konserwacja konstrukcji stalowych wiaduktów. Większość prac pod dwoma z trzech torów już wykonano. Prace pod ostatnim ruszają w listopadzie. Wykonawca realizuje także roboty budowlane na przyczółkach. Zadania wymagają sprawnej organizacji działań przy torowisku na poziomie 5m ponad ulicami. Przy wyłączeniu jednego z trzech biegnących na estakadzie torów, ekipy remontowe pracują z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu. Na sąsiednich torach ruch pociągów jest utrzymany.

- W październiku rozpoczęło się czyszczenie kilkuset metrów ceglanej ściany wiaduktu masywnego od ul. Powstańców Śląskich do ul. Zielińskiego. Poza myciem powierzchni, usuwane są szpecące elementy i uzupełniane ubytki. Zdecydowanie poprawia się estetyka obiektu m.in. w sąsiedztwie Teatru Polskiego. Nad ul Powstańców Śląskich stanęły już zrekonstruowane kamienne obeliski. – czytamy w komunikacie PKP.

Dzięki estakadzie pociągi wyjeżdżają z Dworca Głównego w pięciu kierunkach, do: Poznania, Zielonej Góry, Legnicy, Oleśnicy, Jeleniej Góry.

Za sprawą podniesienia parametrów technicznych prędkość jazdy na estakadzie przywrócona może być do 60 km/h60 km/h. Do tej pory, ze względu na zły stan techniczny, była ograniczona miejscami do 20 -30 km/h.

Koszt prac na estakadzie i wiaduktach: 25 milionów złotych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu prace przy estakadzie i wiaduktach stalowych połączył z unijnym projektem ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015-09 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce, t.j. wymianą nawierzchni torowej wraz z robotami towarzyszącymi. Zastosowane rozwiązanie pozwoliło uniknąć dodatkowych kosztów demontażu i montażu nawierzchni torowej, dało kilkumilionowe oszczędności i skróciło czas zamknięć torowych. 3 listopada br. dokonano odbioru końcowego w/w prac.


Autor: (źródło: Mirosław Siemieniec, PKP PLK S.A., 05.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.