Prowadzone przy wrocławskiej estakadzie kolejowej prace zbliżają się do końca. Dzięki zleconym przez Polskie Linie Kolejowe S.A. robotom poprawione zostaną parametry techniczne: prędkość i nośność. Zadanie dotyczy czterech stalowych wiaduktów nad ulicami: Zielińskiego, ul. Stysia, Pl. Rozjezdny, ul. Zaporoską. Naprawione będzie także
Obecnie przeprowadzane jest wzmacnianie, odnowa i konserwacja konstrukcji stalowych wiaduktów. Większość prac pod dwoma z trzech torów już wykonano. Prace pod ostatnim ruszają w listopadzie. Wykonawca realizuje także roboty budowlane na przyczółkach. Zadania wymagają sprawnej organizacji działań przy torowisku na poziomie 5m ponad ulicami. Przy wyłączeniu jednego z trzech biegnących na estakadzie torów, ekipy remontowe pracują z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu. Na sąsiednich torach ruch pociągów jest utrzymany.
- W październiku rozpoczęło się czyszczenie kilkuset metrów ceglanej ściany wiaduktu masywnego od ul. Powstańców Śląskich do ul. Zielińskiego. Poza myciem powierzchni, usuwane są szpecące elementy i uzupełniane ubytki. Zdecydowanie poprawia się estetyka obiektu m.in. w sąsiedztwie Teatru Polskiego. Nad ul Powstańców Śląskich stanęły już zrekonstruowane kamienne obeliski. – czytamy w komunikacie PKP.
Dzięki estakadzie pociągi wyjeżdżają z Dworca Głównego w pięciu kierunkach, do: Poznania, Zielonej Góry, Legnicy, Oleśnicy, Jeleniej Góry.
Za sprawą podniesienia parametrów technicznych prędkość jazdy na estakadzie przywrócona może być do 60 km/h60 km/h. Do tej pory, ze względu na zły stan techniczny, była ograniczona miejscami do 20
Koszt prac na estakadzie i wiaduktach: 25 milionów złotych.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu prace przy estakadzie i wiaduktach stalowych połączył z unijnym projektem ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015-09 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce, t.j. wymianą nawierzchni torowej wraz z robotami towarzyszącymi. Zastosowane rozwiązanie pozwoliło uniknąć dodatkowych kosztów demontażu i montażu nawierzchni torowej, dało kilkumilionowe oszczędności i skróciło czas zamknięć torowych. 3 listopada br. dokonano odbioru końcowego w/w prac.
Autor: (źródło: Mirosław Siemieniec, PKP PLK S.A., 05.11.2009)