Po najnowocześniejszych w Polsce lokomotywach przyszedł czas na najnowsze cysterny. Spółka LOTOS Kolej wydzierżawiła właśnie od GATX Rail Poland 15 świeżo wyprodukowanych cystern służących do przewozu paliw.
Cysterny mają pojemność 86 m3 podczas gdy większości cystern jeżdżących po polskich torach posiada mniejsze 60-metrowe pojemności. Dodatkowo nowe cysterny są lżejsze niż obecne wagony z 80-metrowymi zbiornikami. Dzięki temu LOTOS Kolej może przewozić większą ilość produktów tą samą liczbą wagonów.
– Jeżeli wydzierżawione cysterny potwierdzą nasze oczekiwania, to nie wykluczamy kolejnych zamówień dla GATX Rail Poland – mówi Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych LOTOS Kolej. – Pamiętajmy, że inwestycje w nowoczesny tabor służą przede wszystkim poprawie bezpieczeństwa w przewozach towarowych, na którym nam, jako przewoźnikowi najbardziej zależy.
Dodatkowym atutem nowych cystern jest to, że dzięki swym cechom mogą efektywnie i bezpiecznie operować nie tylko na polskich, ale i europejskich torach.
LOTOS Kolej dysponuje aktualnie parkiem ok. 3 tys. cystern dzierżawionych głównie od GATX Rail Poland. Z wstępnych szacunków wynika, że w ub. r. spółka przewiozła ok. 10,5 mln ton produktów. W tym roku LOTOS Kolej zakłada przewóz ponad 11 mln ton.
Autor: (źródło: LOTOS Kolej, 18.01.2012)