baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowe lokomotywy dla LOTOS Kolej

Spółka LOTOS Kolej oraz Railpool GmbH podpisały umowę dotyczącą leasingu pięciu nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Bombardier Traxx F140 MS. Już niedługo LOTOS Kolej będzie dysponować parkiem najnowocześniejszych lokomotyw w Polsce, a średni wiek eksploatowanych lokomotyw znacznie się obniży.

Leasing dotyczy okresu 5 lat, z możliwością wydłużenia okresu leasingu o kolejne 5 lat. Leasingowane przez Railpool, a produkowane przez firmę Bombardier, nowoczesne lokomotywy elektryczne typu Traxx F140 MS zaczną wchodzić do eksploatacji już od połowy marca br.

Już w 2009 r. LOTOS Kolej, podpisał umowę leasingu pierwszej lokomotywy TRAXX F140 MS firmy Bombardier – z firmą Railpool GmbH, która jest eksploatowana od listopada ub.roku. Także w 2009 roku podpisano umowę na leasing od połowy 2011 r. 6 lokomotyw spalinowo-elektrycznych TRAXX F140 DE z opcją zamówienia dodatkowych 4 maszyn. Od lipca 2009 r. LOTOS Kolej eksploatuje także nowoczesną lokomotywę spalinowo-elektryczną Maxima 40CC firmy Voith. Dzięki tym działaniom LOTOS Kolej już niedługo będzie mieć park najnowocześniejszych lokomotyw w Polsce, a średni wiek eksploatowanych lokomotyw znacznie się obniży.

Spółka LOTOS Kolej zanotowała w całym ubiegłym roku 20-procentowy wzrost przewozów. Jej udział w rynku przewozów towarowych w tym okresie zwiększył się do ok. 5,8 proc. Rok 2009 był dla spółki także rekordowy pod względem wielkości przewozów, która przekroczyła pułap 6 milionów ton. Plan na bieżący rok przewiduje przewóz 7 milionów ton.

– Tak duży, 20% wzrost ilości przewozów w 2009 roku i plany rozwoju wymagają od spółki LOTOS Kolej stałego zwiększania i unowocześniania taboru. W ciągu niespełna roku podpisaliśmy umowy zwiększające naszą kolejową flotę o kilkanaście nowoczesnych lokomotyw – powiedział Henryk Gruca, prezes LOTOS Kolej.

Oprócz realizowanej polityki rozbudowy taboru, LOTOS Kolej z powodzeniem zakończył elektryfikację stacji zakładowej wraz z torem dojazdowym do stacji Gdańsk-Olszynka, znajdującej się bezpośrednio koło gdańskiej rafinerii Grupy LOTOS S.A. Spółka wdrożyła także nowatorski system logistyki kolejowej SLK, który umożliwia monitoring przesyłek w czasie rzeczywistym, za pomocą systemu GPS, a tym samym pozwala optymalizować koszty przewozów. Wg szacunków dzięki zastosowaniu systemu spółka oszczędziła w 2009 r. około pół miliona złotych.

W lutym LOTOS Kolej rozpoczął dzierżawę placówki zlokalizowanej w Gdańsku, która należy do firmy GATX Rail Poland. Wspomniane inwestycje związane są z dalszym rozwojem logistyki w Grupie Kapitałowej LOTOS, a zwłaszcza z obsługą przez LOTOS Kolej większych wolumenów przewozowych po realizacji Programu 10+. Placówka GATX jest połączona ze stacją LOTOS Kolej torami, drogami wewnętrznymi i systemem mediów. Jej dzierżawa umożliwi zwiększenie potencjału wywozu o 1,5-2 mln ton produktów rocznie.


Autor: (źródło: LOTOS Kolej, 26.02.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.