Dzięki przebudowie, obiekt ma większą nośność, co ułatwia przewóz kruszyw oraz transport wielkogabarytowych ładunków np. generatorów przez Dolny Śląsk. Poprawa stanu przeprawy na jednotorowej, zelektryfikowanej linii daje teraz realną możliwość przeniesienia części ładunków z dróg na tory.
Prace nadzorowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu objęły m.in. naprawę konstrukcji nośnej obiektu, wykonanie żelbetowej płyty nad sklepieniem oraz izolacji przeciwwilgociowej wraz z odwodnieniem. Przebudowano również układ torowy, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Most zyskał również na estetyce, gdyż odbudowano gzymsy i ustawiono nowe balustrady, a cegłę oczyszczono i zabezpieczono przez hydrofobizację.
W pasie kilkudziesięciu metrów od budowli przeprowadzono również niwelacje terenu zalewowego i koryta rzeki, a dzięki poprawie stanu izbic obiekt lepiej może znieść napór kry.
Roboty od stycznia do października 2009 r. prowadziła firma Intercor sp. z o. o., a koszt zadania wraz z dokumentacją wyniósł 10 461 000,00 zł.
Most zapewnia przeprawę przez Barycz na zbudowanej w 1875r linii Oleśnica – Krotoszyn. Ma pięcioprzęsłową ceglaną konstrukcję o całkowitej długości
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 08.12.2009)