baner
baner
baner
ENIKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowe oblicze stacji Katowice

Dobiega końca modernizacja peronu numer 2 stacji Katowice. Najważniejsza zmiana to nowoczesne i funkcjonalne zadaszenie, które jest częścią powstającej hali peronowej. Panele umieszczone na wysokiej konstrukcji zapewniają ochronę pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i jednocześnie zapewniają dostęp światła przez przezroczyste elementy wykonane z poliwęglanu. Peron pokryty nową nawierzchnią, został także przystosowany do obsługi niepełnosprawnych, osób z dziećmi w wózkach czy podróżnych z cięższym bagażem. Pasy ostrzegawcze o fakturze wyczuwalnej stopami ułatwiają bezpiecznie poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym. Zainstalowano nowy system informacji dla pasażera: megafony, elektroniczne wyświetlacze i tablice informacyjne oraz elementy małej architektury – nowoczesne ławki, nowe zegary
z mechanizmem elektronicznym.

Obecnie prowadzone są jeszcze ostatnie prace wykończeniowe związane z wykonaniem obudowy kanałów kablowych i obudowy słupów konstrukcji wsporczej wiaty, która obecnie jest konstrukcją tymczasową i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym. Wejście na peron 2 zostało udostępnione podróżnym od strony wschodniej, tak jak dla korzystających dotychczas - przejściem od peronu 4. W dalszym ciągu trwają prace modernizacyjne w przejściu zachodnim i środkowym. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się została przygotowana platforma z możliwością wjazdu z przejścia zachodniego bezpośrednio na peron 2.

W ramach modernizacji układu torowego i infrastruktury do obsługi podróżnych w obrębie peronu 2 stacji Katowice wykonano m.in.: wymianę prawie 4 kilometrów torów pod którymi zamontowano tłumiące drgania maty wibroizolacyjne, wykonano odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami, przebudowano instalację wodociągową i przeciwpożarową a także instalację oświetleniową oraz przebudowano sieć trakcyjną nad torami. Poszczególne perony są modernizowane z zachowaniem ciągłości pracy eksploatacyjnej stacji i obsługi pasażerów w taki sposób, że zawsze czynne są trzy perony, natomiast jeden jest czasowo wyłączony z eksploatacji. Taka organizacja pozwala zminimalizować zakłócenia pracy stacji.

Obecnie trwają prace związane z modernizacją kolejnego - 3 peronu stacji Katowice. Szacunkowy koszt modernizacji stacji planowany na około 65 mln zł, zostanie zrealizowany do końca 2012 roku.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.07.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.