baner
baner
baner
ZAKŁAD USŁUG TABOROWYCH „REMTRAK” Spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowe oblicze stacji Katowice

Dobiega końca modernizacja peronu numer 2 stacji Katowice. Najważniejsza zmiana to nowoczesne i funkcjonalne zadaszenie, które jest częścią powstającej hali peronowej. Panele umieszczone na wysokiej konstrukcji zapewniają ochronę pasażerów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i jednocześnie zapewniają dostęp światła przez przezroczyste elementy wykonane z poliwęglanu. Peron pokryty nową nawierzchnią, został także przystosowany do obsługi niepełnosprawnych, osób z dziećmi w wózkach czy podróżnych z cięższym bagażem. Pasy ostrzegawcze o fakturze wyczuwalnej stopami ułatwiają bezpiecznie poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym. Zainstalowano nowy system informacji dla pasażera: megafony, elektroniczne wyświetlacze i tablice informacyjne oraz elementy małej architektury – nowoczesne ławki, nowe zegary
z mechanizmem elektronicznym.

Obecnie prowadzone są jeszcze ostatnie prace wykończeniowe związane z wykonaniem obudowy kanałów kablowych i obudowy słupów konstrukcji wsporczej wiaty, która obecnie jest konstrukcją tymczasową i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym. Wejście na peron 2 zostało udostępnione podróżnym od strony wschodniej, tak jak dla korzystających dotychczas - przejściem od peronu 4. W dalszym ciągu trwają prace modernizacyjne w przejściu zachodnim i środkowym. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się została przygotowana platforma z możliwością wjazdu z przejścia zachodniego bezpośrednio na peron 2.

W ramach modernizacji układu torowego i infrastruktury do obsługi podróżnych w obrębie peronu 2 stacji Katowice wykonano m.in.: wymianę prawie 4 kilometrów torów pod którymi zamontowano tłumiące drgania maty wibroizolacyjne, wykonano odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami, przebudowano instalację wodociągową i przeciwpożarową a także instalację oświetleniową oraz przebudowano sieć trakcyjną nad torami. Poszczególne perony są modernizowane z zachowaniem ciągłości pracy eksploatacyjnej stacji i obsługi pasażerów w taki sposób, że zawsze czynne są trzy perony, natomiast jeden jest czasowo wyłączony z eksploatacji. Taka organizacja pozwala zminimalizować zakłócenia pracy stacji.

Obecnie trwają prace związane z modernizacją kolejnego - 3 peronu stacji Katowice. Szacunkowy koszt modernizacji stacji planowany na około 65 mln zł, zostanie zrealizowany do końca 2012 roku.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.07.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.