baner
baner
baner
Enviro-Chemia Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowe perony i przejścia podziemne na stacji Gdańsk Wrzeszcz

Dogodny dostęp do peronów, większy komfort oczekiwania na pociąg oraz funkcjonalne przejścia podziemne – takie będą efekty ostatniego etapu modernizacji magistrali kolejowej łączącej Warszawę z Gdynią, czyli przebudowy stacji Gdańsk Wrzeszcz. Inwestycja właśnie wkracza w kluczową fazę. Rozpoczęła się budowa nowego peronu, który będzie też przystankiem dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. 

Pierwsze elementy peronu trzeciego na stacji Gdańsk Wrzeszcz, przy którym zatrzymają się pociągi dalekobieżne oraz składy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej widoczne są już gołym okiem. – Wylano już fundamenty pod krawędzie peronowe. Front robót jest rozciągnięty na całej długości stacji. W ramach inwestycji przebudowywany jest również układ torów – informuje Ireneusz Krzywicki, kierownik kontraktu z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dwa nowe perony
Budowa nowego peronu o charakterze wyspowym (umiejscowionego pomiędzy dwoma torami) ma zostać zakończona w październiku. Wówczas na czas przebudowy wyłączony zostanie z użytkowania peron dalekobieżny. W efekcie inwestycji, która potrwa do maja 2015 r., oba perony zostaną podwyższone i wyposażone w nowe elementy tzw. małej architektury, czyli wiaty, ławki oraz oświetlenie. Wizualnie będą dostosowane do infrastruktury PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o.o., w tym do zmodernizowanego w ubiegłym roku peronu. Co ważne, zastosowany przez wykonawcę sposób przebudowy peronów zakłada maksymalne ograniczenie utrudnień dla pasażerów, które są nieuniknione przy bardzo szerokim zakresie inwestycji. 


Funkcjonalne przejścia pod peronami
W ramach prac na stacji Gdańsk Wrzeszcz przebudowane zostaną także dwa przejścia podziemne: tunel łączący budynek dworca z peronami dalekobieżnym i SKM oraz korytarz łączący część wschodnią i zachodnią Wrzeszcza. Oba zyskają dodatkowe wyjścia na perony. Będą  wyposażone w windy ułatwiające dostęp osobom z ograniczoną możliwością poruszania się, podróżnym z cięższym bagażem czy opiekunom z dziećmi w wózkach. Tunele zyskają elewację z matowych płyt kamiennych, takich samych jakie zastosowała w swoich częściach przejść podziemnych PKP SKM. – Elementy stacji będą tworzyć jednolitą całość z zastosowaniem wysokiej jakości materiałów min: naturalnego kamienia, szkła i wysokiej jakości stali – podkreśla Ireneusz Krzywicki. 


Ostatni etap modernizacji magistrali ze stolicy do Gdyni
Przebudowa stacji Gdańsk Wrzeszcz jest ostatnim zadaniem realizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe w Trójmieście związanym z modernizacją magistrali z Warszawy do Gdyni. Od lutego pociągi korzystają już ze zmodernizowanych torów na całym odcinku od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni.  W ramach tego przedsięwzięcia tylko na terenie Trójmiasta zmodernizowano 14 peronów, 15 przejść podziemnych oraz prawie 100 km torów. Koszt modernizacji stacji Gdańsk Wrzeszcz to ok. 150 mln zł brutto.

Autor: PKP PLK

Tagi: pkp plk, Gdańsk Wrzeszcz, województwo pomorskie, PKP SKM Trójmiasto

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.