Spółka DB Schenker poinformowała o uruchomieniu połączenia intermodalnego, będącego kombinacją frachtu oceanicznego, kolei i transportu samochodowego. Nowe połączenie komunikuje z sobą niemiecki port Bremerhaven z terminalem kontenerowym w Kątach Wrocławskich. Towary importowane są drogą oceaniczną z Azji, Australii i obu Ameryk, a następnie docierają koleją na Dolny Śląsk. Po przeładunku w Kątach Wrocławskich, towary transportowane są samochodami do grupy producentów i centrów dystrybucyjnych w regionie. - Wraz z powstaniem w strukturach Schenker Sp. z o.o. pionu logistyki kolejowej, rozwój możliwości z tego sektora stał się jednym z naszych priorytetów. W obecnej sytuacji gospodarczej klienci jeszcze większą uwagę zwracają na dostęp do ekonomicznych rozwiązań. Dlatego celem tego połączenia jest zapewnienie klientom maksymalnych korzyści wynikających z dostępności i kompleksowości oferty DB Schenker. Łącząc rozwiązania kolejowe z silną siecią pozostałych form transportu, jesteśmy w stanie wspierać naszych klientów na ich rynkach. - wyjaśnia Krzysztof Szarkowski, Dyrektor Logistyki Kolejowej Schenker Sp. z o.o.
Projekt zorganizowały: Schenker Sp. z o.o, DB Intermodal Niemcy, DB Schenker Rail Polska S.A. i Schavemaker Cargo Sp. z o.o. Przejazd pociągu kursującego raz w tygodniu zajmuje ok. 14-16 godzin. Pojemność składu to ponad 80 TEU. - Nowe połączenie zostało wprowadzone do oferty DB Schenker w Polsce w odpowiedzi na potrzeby importerów i eksporterów z klastra technologicznego zlokalizowanego na Dolnym Śląsku oraz firm ze stref ekonomicznych z okolic Wrocławia. Serwis intermodalny jest krótszy o 4-5 dni w porównaniu z transportem kontenera drogą oceaniczną a następnie lądową. Za przewozami kolejowym przemawia także aspekt ekologiczny. Wiele firm w swej strategii zakłada ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko, zużycie energii i minimalizację poziomu hałasu – nasz serwis jest odpowiedzią na te potrzeby. - wyjaśnia Sławomir Krzyśków, Kierownik Rozwoju Biznesu Kolejowego Schenker Sp. z o.o.
DB Schenker poprzez logistykę kolejową oferuje m.in. indywidualnie zaprojektowane trasy, możliwość wykorzystania pojedynczego lub grupy wagonów czy przewozy w pociągach zblokowanych. Koordynowany jest cały proces - od organizacji transportu po ostateczną dostawę do odbiorcy.
Odpowiednio do oczekiwań klientów, logistyka kolejowa daje możliwości łączenia z innymi środkami transportu, wraz z usługami przeładunkowymi, magazynowaniem i dystrybucją do finalnych odbiorców.
(Na zdjęciu Krzysztof Szarkowski, Dyrektor Logistyki Kolejowej Schenker Sp. z o.o.)
Autor: (źródło: DB Schenker, 16.11.2009)