baner
baner
baner
Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowe TRAXX-y i inwestycja w ekologię

LOTOS Kolej wzbogaciła się o kolejne 3 lokomotywy elektryczne Bombardier TRAXX MS, które dotarły do Gdańska z Niemiec. Dzięki nowym nabytkom flota LOTOS Kolej zwiększyła się do 14 TRAXX-ów. W rezultacie spółka może poszczycić się największą flotą nowoczesnych lokomotyw w kraju.

Oprócz lokomotyw na platformie Bombardiera LOTOS Kolej użytkuje również z powodzeniem od sierpnia ub. r. 3 pojazdy Siemens Eurosprinter, których dzierżawę przedłużono w listopadzie 2010 r.

Tylko dzięki konsekwentnym inwestycjom w nowoczesny tabor trakcyjny LOTOS Kolej jest w stanie wozić więcej towarów na coraz dalsze odległości. Ze wszystkich operujących w Polsce przewoźników towarowych LOTOS Kolej obsługuje pociągi na najdłuższej średniej odległości przewozu z których najdłuższa jest relacja Gdańsk-Jasło.

W 2010 r. LOTOS Kolej przewiozła w sumie ok. 8,4 mln ton produktów, co dało spółce 7-procentowy udział w krajowym rynku przewozów towarowych. Większość ubiegłorocznej pracy przewozowej zostało wykonane tańszą w eksploatacji trakcją elektryczną. W tym roku LOTOS Kolej zakłada wielkość przewozów na poziomie ok. 10 mln ton. Pomogą w tym m.in. nowe lokomotywy spalinowe TRAXX DE. – Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku – podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru LOTOS Kolej. – Do końca września 2011 roku do Gdańska dotrą wszystkie z dziesięciu zamówionych przez nas TRAXX-ów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji w STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku, do testów, na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe – kończy dyrektor Smoter.

Spółka zamierza także inwestować w modernizację oczyszczalni cystern, która będzie spełniała najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska. W planach na najbliższe dwa lata LOTOS Kolej ma także zakończenie rozbudowy układu torowego wraz z komputerowym systemem sterowania ruchem na terenie stacji zakładowej.

LOTOS Kolej, spółka zależna Grupy LOTOS S.A., należy do największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. LOTOS Kolej koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej LOTOS, świadcząc usługi transportowe na terenie całego kraju. LOTOS Kolej eksploatuje obecnie 90 lokomotyw różnych typów. LOTOS Kolej należy do najlepiej postrzeganych przewoźników kolejowych pod względem jakości świadczonych usług przewozowych.



Autor: (źródło: Grupa LOTOS S.A., 28.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.