baner
baner
baner
PIOMAR Środowiska dla elektroniki

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowe zaplecze naprawcze w PKP Cargo

Proces restrukturyzacji w PKP Cargo obejmuje również optymalizowanie zaplecza spółki. Ma to zmniejszyć liczbę punktów utrzymaniowych z obecnych 108 do 61. To z kolei obniży koszty bezpośrednie utrzymania tego zaplecza o ok. 40 proc.

- Nie oznacza to, że wszyscy pracownicy likwidowanych punktów stracą pracę. Większości z nich zostanie przedstawiona oferta zatrudnienia na innym stanowisku, choć liczymy się z tym, że nie wszyscy się na nią zdecydują, ze względu na odległość od miejsca zamieszkania - mówi  Wojciech Balczun, Prezes Zarządu PKP CARGO S.A.

Przebudowanie zaplecza ma głównie, poza poprawą efektywności wykorzystania zaplecza oraz obniżeniem kosztów jego utrzymania, podnieść jakość napraw, a także dostosować zaplecze do wymogów certyfikowania. Wydzielone ma być również serwisowanie taboru do spółek utrzymaniowych Grupy PKP CARGO.

Aby osiągnąć wymogi certyfikowania, przeprowadza się proces uzupełniania wyposażenia warsztatów w sprzęt specjalistyczny, m.in. w stanowiska do badania i diagnostyki hamulca (HADIAG), stanowiska do badania nacisków kół pojazdów szynowych, defektoskopy ultradźwiękowe i magnetyczno-proszkowe oraz mobilne warsztaty naprawcze wagonów towarowych.

- Z kolei realizowane równolegle wydzielanie zaplecza warsztatowego do spółek grupy PKP Cargo jest naturalnym procesem w dążeniu do przekształcenia Spółki w operatora logistycznego. W ocenie Spółki potencjał ośmiu istniejących spółek (Toruń, Kraków, Jaworzyna Śląska, Tarnowskie Góry, Czerwieńsk, Szczecin, Kluczbork, Gorzów Wlkp.) oraz dwóch nowo tworzonych w 2009 r. (Ostrów Wlkp. i Zduńska Wola Karsznice) zabezpieczy w ok. 60 proc. zapotrzebowanie na naprawy okresowe wagonów. – czytamy w komunikacie spółki.

Nakłady PKP CARGO S.A. na zakupy i modernizacje taboru wyniosły w 2008 r. 375,8 mln zł. Tegoroczny plan przewiduje nakłady inwestycyjne w tabor na poziomie 191,3 mln zł. To o połowę mniej iż rok temu, co jest efektem znacznego spadku przewozów i trudną sytuacją finansową spółki.

Aktualnie przewoźnik eksploatuje 2994 lokomotywy (1633 spalinowe i 1341 elektrycznych) oraz 77 636 wagonów towarowych (w tym 41 917 węglarek, 21 348 wagonów specjalnych, 7128 platform, 6459 wagonów krytych, 747 wagonów z dachami odchylnymi oraz 37 cystern).

Spółka w zeszłym roku zakupiła 658 wagonów towarowych (w tym 623 węglarki i 35 platform kontenerowych) oraz zmodernizowała 1001 wagonów towarowych, w zdecydowanej większości platform.


Autor: (źródło: PKP Cargo, 14.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.