baner
baner
baner
AUTOSAN sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowoczesne dworce i przystanki kolejowe 2011 - Oczekiwania podróżnych i przewoźników a formuła opłaty dworcowej

22 lutego 2011 r. w Warszawie odbyła się pierwsza edycja seminarium pt. „Nowoczesne dworce i przystanki kolejowe 2011 - Oczekiwania podróżnych i przewoźników a formuła opłaty dworcowej” organizowana przez redakcję czasopisma Transport i Komunikacja oraz związek pracodawców Forum Transportu Szynowego.

Uczestnikami spotkania byli m.in. przedstawiciele lokalnych samorządów wszystkich szczebli, kolejowych przewoźników pasażerskich, zarządców infrastruktury kolejowej i dworcowej, a także firm zajmujących się projektowaniem, budową, modernizacją, remontem, utrzymaniem, myciem, sprzątaniem obiektów dworcowych i peronowych oraz produkcją elementów ich wyposażenia.

Seminarium było okazją do wymiany poglądów na temat oczekiwań pasażerów i przewoźników w zakresie optymalnego wyposażenia dworców, peronów, przystanków kolejowych, a także prezentacji różnych rozwiązań w tym zakresie stosowanych w innych krajach europejskich.

Szczególnie cenne okazało się porównanie krajowych i europejskich tendencji w zakresie finansowania, utrzymania, nadzoru oraz budowy, modernizacji, adaptacji stacji, dworców i przystanków kolejowych, a także ich wyposażania w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, dystrybucji biletów, oświetlenia, monitoringu i ochrony przed wandalizmem oraz elementy małej infrastruktury jak wiaty, ławki, kosze, zegary, etc.

W trakcie spotkania zostały zaprezentowane rożne spojrzenia na zagadnienia zarządzania, zagospodarowywania i utrzymania dworców oraz przystanków kolejowych, umożliwiające racjonalne i zgodne z interesem społecznym inwestowanie w remonty i modernizacje infrastruktury dworcowej i przystankowej bez niepotrzebnego obciążania przewoźników i samorządów.

Większość z tych propozycji stanowiła konstruktywną krytykę rozwiązań zaproponowanych przez spółkę Dworzec Polski w tzw. „opłacie dworcowej” przy jednoczesnym zaproponowaniu alternatywnych rozwiązań, preferujących przede wszystkim zwiększenie roli samorządów wszystkich szczebli w przejmowaniu i zagospodarowywaniu dworców i przystanków kolejowych, przy jednoczesnym wparciu tych działań na zasadach zbliżonych do modelu „orlika” lub „schetynówek”.


Konferencja nie mogłaby się odbyć, gdyby nie jej partnerzy merytoryczni i sponsorzy:
  • Przewozy Regionalne Sp. z o.o.,
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.,
  • Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
  • TINES S.A.
  • MEGACHEMIE Sp. z o.o.,
  • MC Bauchemie sp. z o.o.
  • Novatel Sp. z o.o.
  • KRULEN
  • SCAI Polska

Serdecznie dziękujemy za udział i zapraszamy już za rok na II edycję.

Autor:

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.