baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowoczesne dworce i przystanki kolejowe 2011 - Oczekiwania podróżnych i przewoźników a formuła opłaty dworcowej

22 lutego 2011 r. w Warszawie odbyła się pierwsza edycja seminarium pt. „Nowoczesne dworce i przystanki kolejowe 2011 - Oczekiwania podróżnych i przewoźników a formuła opłaty dworcowej” organizowana przez redakcję czasopisma Transport i Komunikacja oraz związek pracodawców Forum Transportu Szynowego.

Uczestnikami spotkania byli m.in. przedstawiciele lokalnych samorządów wszystkich szczebli, kolejowych przewoźników pasażerskich, zarządców infrastruktury kolejowej i dworcowej, a także firm zajmujących się projektowaniem, budową, modernizacją, remontem, utrzymaniem, myciem, sprzątaniem obiektów dworcowych i peronowych oraz produkcją elementów ich wyposażenia.

Seminarium było okazją do wymiany poglądów na temat oczekiwań pasażerów i przewoźników w zakresie optymalnego wyposażenia dworców, peronów, przystanków kolejowych, a także prezentacji różnych rozwiązań w tym zakresie stosowanych w innych krajach europejskich.

Szczególnie cenne okazało się porównanie krajowych i europejskich tendencji w zakresie finansowania, utrzymania, nadzoru oraz budowy, modernizacji, adaptacji stacji, dworców i przystanków kolejowych, a także ich wyposażania w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej, dystrybucji biletów, oświetlenia, monitoringu i ochrony przed wandalizmem oraz elementy małej infrastruktury jak wiaty, ławki, kosze, zegary, etc.

W trakcie spotkania zostały zaprezentowane rożne spojrzenia na zagadnienia zarządzania, zagospodarowywania i utrzymania dworców oraz przystanków kolejowych, umożliwiające racjonalne i zgodne z interesem społecznym inwestowanie w remonty i modernizacje infrastruktury dworcowej i przystankowej bez niepotrzebnego obciążania przewoźników i samorządów.

Większość z tych propozycji stanowiła konstruktywną krytykę rozwiązań zaproponowanych przez spółkę Dworzec Polski w tzw. „opłacie dworcowej” przy jednoczesnym zaproponowaniu alternatywnych rozwiązań, preferujących przede wszystkim zwiększenie roli samorządów wszystkich szczebli w przejmowaniu i zagospodarowywaniu dworców i przystanków kolejowych, przy jednoczesnym wparciu tych działań na zasadach zbliżonych do modelu „orlika” lub „schetynówek”.


Konferencja nie mogłaby się odbyć, gdyby nie jej partnerzy merytoryczni i sponsorzy:
  • Przewozy Regionalne Sp. z o.o.,
  • PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o.,
  • Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
  • TINES S.A.
  • MEGACHEMIE Sp. z o.o.,
  • MC Bauchemie sp. z o.o.
  • Novatel Sp. z o.o.
  • KRULEN
  • SCAI Polska

Serdecznie dziękujemy za udział i zapraszamy już za rok na II edycję.

Autor:

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.