baner
baner
baner
TIMEX S.A. Hoesch Schwerter Profile GmbH

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowy most na Nysie Łużyckiej

Nowy most kolejowy zepnie polski i niemiecki brzeg Nysy Łużyckiej. Pociągi pojadą szybko jak nigdy dotąd.

Most przez Nysę Łużycką położony jest na linii Węgliniec – Horka. Łączy sieci kolejowe PKP PLK S.A. oraz DB Netz AG. Projekt modernizacji obejmuje jego przebudowę oraz elektryfikację do punktu styku sieci leżącego po stronie niemieckiej.

28 marca 2012 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych dla budowy mostu przez Nysę Łużycką w ramach projektu POIiŚ 7.1-13 „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja.”

Za najbardziej korzystną uznano ofertę przedstawioną przez konsorcjum:

  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie;
  • Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź” S.A., Łódź;
  • Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A., Gdańsk.

na kwotę 14 627 962, 30 PLN netto; 17 992 393,63 PLN brutto 

Czas realizacji projektu wynosi 30 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Budowa mostu będzie prowadzona w dwóch fazach:

Faza I – wybudowanie jednej części mostu w osi dzisiaj nieczynnego toru nr 2 wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 295 od miejsca, w którym dziś została elektryfikacja zakończona, do ustalonego punktu styku sieci trakcyjnych PKP PLK S.A. i DB Netz AG. Strona polska kończy sieć trakcyjną przęsłem naprężenia po stronie niemieckiej.

Faza II – przeniesienie ruchu na wybudowaną część mostu i budowa drugiej części mostu, w osi dzisiaj czynnego toru nr 1 wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 295 od miejsca, w którym dziś została elektryfikacja zakończona do ustalonego punktu styku sieci trakcyjnych PKP PLK S.A. i DB Netz AG. Strona polska kończy sieć trakcyjną przęsłem naprężenia po stronie niemieckiej.

Celem projektu jest zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h oraz obniżenie zagrożenia oddziaływania ładunków niebezpiecznych na środowisko naturalne. Modernizacja urządzeń automatyki i telekomunikacji oraz połączenie ich w jedną całość z urządzeniami niemieckimi pozwoli zachować ich kompatybilność i umożliwi dwutorowy ruch kolejowy pomiędzy stacjami granicznymi Węglińcem i Horką.

Nowy most pozwoli na zwiększenie przepustowości linii, skrócenie czasu jazdy oraz zwiększenie bezpieczeństwa przewozu ładunków. Efektem przedsięwzięcia będzie poprawa stanu technicznego kolejowego mostu granicznego oraz warunków i jakości połączenia infrastruktury kolejowej Polski i Niemiec, a przez to podniesienie standardu wymiany towarowej, pomiędzy ważnymi ośrodkami gospodarczymi Polski i Niemiec przez kolejowe przejście graniczne Węgliniec – Horka.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 29.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.