baner
baner
baner
ALFA POLAND Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowy sposób wsparcia transportu publicznego

Zarząd Województwa Śląskiego będzie organizować komunikację na określonych liniach autobusowych.

Propozycja dotyczy linii autobusowych, które łączą obszary objęte zasięgiem działania komunikacyjnych związków i porozumień z gminami poza ich granicami.

Inicjatywa Zarządu Województwa to odpowiedź na zmiany, jakie narzuca znowelizowana ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, która weszła w życie w marcu br. Zgodnie z interpretacją jej zapisów utrzymywanie przez związki komunikacyjne linii poza jej statutowymi granicami może oznaczać naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

„Chcemy zapewnić nieprzerwane funkcjonowanie komunikacji na tego typu liniach. Są one ugruntowane w świadomości mieszkańców oraz służą im w codziennych wyjazdach do pracy, szkół, na zakupy. Ułatwiają dostęp do instytucji publicznych. Dla wielu pasażerów to najdogodniejsze połączenie z dużymi ośrodkami miejskimi. Przewozy na tego typu liniach wpisują się w definicję wojewódzkich przewozów pasażerskich” – powiedział Marszałek Województwa Śląskiego Adam Matusiewicz.

Teraz gminy zainteresowane utrzymaniem takich linii komunikacyjnych będą mogły z własnej inicjatywy zawierać z Zarządem Województwa Śląskiego umowy finansowe, na podstawie których przekażą do budżetu Samorządu Województwa pieniądze w charakterze dotacji celowej na utrzymanie linii. Na ich mocy Zarząd powierzy dotychczasowym organizatorom prowadzenie komunikacji na tych kierunkach.

Obecnie w aglomeracji górnośląskiej działają trzy związki komunikacyjne i kilka porozumień międzygminnych. Należą do nich m.in. Komunikacyjny Związek Komunalny GOP, Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej w Tarnowskich Górach, Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju, Miejski Zarząd Komunikacji w Tychach.

Do gmin wymagających wprowadzenia tego typu rozwiązań zaliczyć można m.in. Bieruń, Bojszowy, Czerwionkę-Leszczyny, Jaworzno, Lędziny, Łaziska Górne, Łazy, Mikołów, Ornontowice, Orzesze, Pilchowice, Rudziniec, Świerklany, Tarnowskie Góry, Tychy i Zbrosławice.


Autor: (źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, 29.11.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.