baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowy system łączności na linii Piła – Ustka

13 kwietnia 2011 r. w siedzibie Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Szczecinie została podpisana umowa na zakup i uruchomienie systemu łączności przewodowej SLK wraz z systemem transmisyjnym dla linii nr 405 Piła – Ustka na odcinku Szczecinek - Słupsk.

Linia nr 405 Piła – Ustka jest linią jednotorową, zelektryfikowaną tylko na odcinku Piła Główna – Szczecinek i Słupsk – Ustka. Na odcinku Szczecinek – Słupsk funkcjonował system radiołączności kolejowej Zugleitfunk. Obecnie system ten wyłączono z eksploatacji, a prowadzenie ruchu kolejowego oparte jest na telefonicznym zapowiadaniu pociągów, w którym biorą udział posterunki ruchu w Szczecinku, Miastku i Słupsku.

Prowadzona modernizacja linii składa się z trzech etapów:

  • budowy 6 sztuk włókien światłowodowych rozpoczęta w marcu 2011 r.,
  • zakupu i uruchomienia systemu łączności przewodowej SLK wraz z systemem transmisyjnym dla linii nr 405 Piła – Ustka na odcinku Szczecinek – Słupsk,
  • zakupu i uruchomienia systemu zdalnego sterowania radiołącznością (w kwietniu 2011r. planowane jest ogłoszenie przetargu).


W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali:

  • Józef Matuszczak - Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie,
  • Andrzej Piechocki - Zastępca Dyrektora Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie.


Ze strony Kolejowych Zakładów Łączności Sp. z o.o. w Bydgoszczy, swoje podpisy złożyli:

  • Andrzej Mrówczyński – Prezes Zarządu,
  • Ryszard Januszewski – Prokurent.


Koszt prac finansowanych ze środków własnych Spółki i wykonanych w terminie do 30 maja 2011 r. wyniesie 1 843 770,00 PLN brutto. Efektem modernizacji będzie zwiększenie przepustowości odcinka linii Szczecinek – Słupsk poprzez przywrócenie radiołączności i otwarcie mijanek Biały Bór, Kawcze, Kępice i Korzybie.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 15.04.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.