baner
baner
baner
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowym torem do Gdańska i Gdyni

Modernizacja linii kolejowej E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia to jedno z najważniejszych zadań inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podróż pociągiem ze stolicy na wybrzeże po zakończeniu prac skróci się do 2 godz. 30 minut. Prace związane z modernizacją trasy na terenie Trójmiasta przebiegają zgodnie z planem.

Linia Warszawa – Gdynia została podzielona na osiem odcinków inwestycyjnych nazwanych LCS (Lokalne Centrum Sterowania – czyli skomputeryzowana nastawania z której można zarządzać ruchem kolejowym na dystansie nawet kilkudziesięciu kilometrów). Jednym z etapów jest modernizacja infrastruktury kolejowej na terenie Trójmiasta (LCS Gdańsk, LCS Gdynia).

Prace rozpoczęły się w 2011 r. (umowy na roboty budowlane dla obszaru LCS Gdańsk i LCS Gdynia zawarte zostały 2 marca 2011 r.), a okres ich realizacji od momentu podpisania umowy to 36 miesięcy. Projekt na terenie Trójmiasta obejmuje, m.in.: budowę układów torowych na stacjach i szlakach wraz z modernizacją podtorza i budową systemu odwodnienia, wymianę sieci trakcyjnej czy też modernizację istniejących obiektów inżynieryjnych oraz budowę nowych. Dotychczasowo zmodernizowano 8 km torów, wymieniono ponad 28 km sieci trakcyjnej, a także oddano do eksploatacji dwa perony na stacjach: Pruszcz Gdański i Gdynia Główna.

Zaplanowano modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym na nastawni na stacjach:

  • Pruszcz Gdański,
  • Gdańsk Południowy,
  • Gdańsk Główny,
  • Gdańsk Wrzeszcz,
  • Sopot,
  • Gdynia Orłowo.

Modernizację związaną z budową nowych peronów, na których pojawią się nowe wiaty i cała architektura, przejdą stację:

  • Sopot,
  • Gdynia Orłowo,
  • Gdynia Główna,
  • Gdynia Chylonia,
  • Pruszcz Gdański,
  • Gdańsk Wrzeszcz

Inwestycja jest częścią modernizacji magistrali kolejowej E-65, należącej do VI paneuropejskiego korytarza transportowego, który łączy regiony nadbałtyckie z obszarami położonymi nad morzem Adriatyckim i na Bałkanach.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Planowany całkowity koszt realizacji projektu – wg Umowy o dofinansowanie nr POIiS 07.01.00-00-020/10-00 z dnia 30 września 2011 r. wynosi 1 166 930 022, 33 PLN.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 06.04.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.