baner
baner
baner
AUDIT RAIL sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowym torem z Radzionkowa do Tarnowskich Gór


Inwestycja na odcinku Radzionków - Tarnowskie Góry obejmuje przebudowę ok. 8 km toru, wymianę 6 rozjazdów. Zaplanowana jest również kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, a także roboty z branży energetyki, automatyki i telekomunikacji. Stan techniczny linii znacznie poprawi remont 7 obiektów inżynieryjnych. Rewitalizacja pozwoli na przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej, co pozwoli uzyskać maksymalną na tej trasie prędkość konstrukcyjną 120 km/h. Dla pasażerów oznacza to skrócenie czasu przejazdu na rewitalizowanym odcinku o około 5 minut, a także poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków pochodzących z emisji obligacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz ze środków własnych.

Inwestycja jest kontynuacją prac prowadzonych przez PLK na „magistrali węglowej” między stacją Chorzów Batory a Tczewem. W 2013 r. zakończono rewitalizację na odcinkach Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety - Strzebiń. Trasa ta jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych, ponieważ stanowi główny ciąg wywozowy z Górnego Śląska do portów na północy kraju.

Zelektryfikowana, dwutorowa linia nr 131 Chorzów Batory - Tczew, na odcinkach objętych projektem rewitalizacji, jest linią o znaczeniu państwowym, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC. Ma kluczowe znaczenie dla transportu towarów - głównie węgla - łącząc obszar Górnośląskiego i Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego z portami w Gdańsku i Gdyni.  

Prace na odcinku Radzionków – Tarnowskie Góry będą kosztowały 40 mln 898 tys. zł brutto. Zakończenie prac w ramach tego projektu zaplanowano do końca  listopada 2014 roku.




Autor: (Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.