baner
baner
baner
DB Cargo Polska S.A. – Dostawca rozwiązań transportowo-logistycznych

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Nowym torem z Radzionkowa do Tarnowskich Gór


Inwestycja na odcinku Radzionków - Tarnowskie Góry obejmuje przebudowę ok. 8 km toru, wymianę 6 rozjazdów. Zaplanowana jest również kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej, a także roboty z branży energetyki, automatyki i telekomunikacji. Stan techniczny linii znacznie poprawi remont 7 obiektów inżynieryjnych. Rewitalizacja pozwoli na przywrócenie parametrów techniczno - eksploatacyjnych infrastruktury kolejowej, co pozwoli uzyskać maksymalną na tej trasie prędkość konstrukcyjną 120 km/h. Dla pasażerów oznacza to skrócenie czasu przejazdu na rewitalizowanym odcinku o około 5 minut, a także poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków pochodzących z emisji obligacji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz ze środków własnych.

Inwestycja jest kontynuacją prac prowadzonych przez PLK na „magistrali węglowej” między stacją Chorzów Batory a Tczewem. W 2013 r. zakończono rewitalizację na odcinkach Bytom Północ - Tarnowskie Góry oraz Kalety - Strzebiń. Trasa ta jest szczególnie ważna dla przewozów towarowych, ponieważ stanowi główny ciąg wywozowy z Górnego Śląska do portów na północy kraju.

Zelektryfikowana, dwutorowa linia nr 131 Chorzów Batory - Tczew, na odcinkach objętych projektem rewitalizacji, jest linią o znaczeniu państwowym, należącą do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC. Ma kluczowe znaczenie dla transportu towarów - głównie węgla - łącząc obszar Górnośląskiego i Częstochowskiego Okręgu Przemysłowego oraz Rybnickiego Okręgu Węglowego z portami w Gdańsku i Gdyni.  

Prace na odcinku Radzionków – Tarnowskie Góry będą kosztowały 40 mln 898 tys. zł brutto. Zakończenie prac w ramach tego projektu zaplanowano do końca  listopada 2014 roku.




Autor: (Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.