Spośród pracowni architektonicznych, które zgłosiły się do pierwszego etapu konkursu na zagospodarowanie dworca we Wrzeszczu, wybrano trzy.
Głównym kryterium w ogłoszonym w styczniu przetargu było doświadczenie. Zgłosiło się 18 pracowni, a wybrano trzy - MoFo z Krakowa, francuska Coplan oraz FORT, która przygotowała m.in. projekt siedziby Europejskiego Centrum Solidarności.
Nie obyło się bez protestów. Jedna z pracowni odwołała się do Urzędu Zamówień Publicznych. Ma on rozstrzygnąć czy właściwie zostało zastosowanie np. kryterium wybudowania w przeszłości odpowiedniej wielkości obiektów użyteczności publicznej.
Jeżeli skarga zostanie oddalona, miasto do końca kwietnia powinno wybrać zwycięzcę, który do końca lipca miałby przygotować koncepcję programowo-przestrzenną.
Głównym wyznacznikiem wszystkich inwestycji w Gdańsku są mistrzostwa Euro 2012. Do tego roku mają powstać tory i perony. Poczekać będzie trzeba jednak na budynki, gdyż miasto będzie szukało prywatnego inwestora.
Remont stał się możliwy dzięki zawartemu w połowie października 2009 roku porozumieniu zawartemu przez przedstawicieli miasta, urzędu marszałkowskiego, PKP SA, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście oraz PKP PLK SA. Wypracowano wspólną wizję, która najpóźniej do końca 2014 roku zastąpi dworzec, który dziś jest w bardzo złym stanie.
Autor: (źródło: Patryk Siedliński, mmtrojmiasto.pl, 01.04.2010)