baner
baner
baner
Frimatrail Frenoplast S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Obiekt tymczasowy zamiast dworca na stacji Łódź Widzew

Mimo trudności jakie spowodowała tegoroczna mroźna i śnieżna zima prace obejmujące modernizację dworca Łódź Widzew oraz terenów okołodworcowych przebiegają zgodnie z planem. Dosłownie na oczach pasażerów i klientów PKP S.A. powstaje dobudowywane skrzydło dworca, w którym mieścić się będzie 5 kas biletowych, informacja oraz poczekalnia. Zanim jednak to nastąpi budynek dworca zostanie zamknięty, a obsługa kasowa podróżnych zostanie przeniesiona do pomieszczenia zastępczego.

Dnia dzisiejszego na gruncie posadowione zostały kontenery, które zostaną przystosowane do potrzeb obsługi pasażerów. Obiekt tymczasowy będzie miał wymiary 12 m x 6 m i znajdować się w nim będą:

  • poczekalnia dla podróżnych
  • okienko kasowe Przewozów Regionalnych
  • okienko kasowe PKP Intercity
  • sanitariaty
  • pomieszczenie socjalne dla pracowników kas
     

Z budynku dworca Łódź Widzew zostaną przeniesione wszystkie niezbędne instalacje dzięki czemu m.in. będzie nadal istniała możliwość dokonania płatności za bilet kartą bankową. Przeniesienie kas nastąpi w godzinach najmniejszego ruchu podróżnych, aby nie powodować utrudnień dla klientów PKP S.A.  Zamknięcie dworca oraz równoczesne otwarcie obiektu tymczasowego nastąpi do końca kwietnia. Obiekt znajdować się będzie na końcu peronu, a dojście do niego od strony dworca zostanie oznakowane przez wykonawcę firmę Skanska S.A.

Polskie Koleje Państwowe S.A. prowadzą w tej chwili proces inwestycyjny na prawie czterdziestu dworcach kolejowych. Do 2012 roku swoje funkcje, wygląd i dostępność dla pasażerów zmienią dworce we wszystkich regionach Polski i w miastach o różnej wielkości. Jest to największa modernizacja polskich dworców kolejowych od 30 lat!

Do 2012 roku PKP S.A. wyda na ten cel fundusze o wartości ponad 670 mln złotych. Modernizacje finansowane są z następujących źródeł: fundusze Unii Europejskiej (236 mln złotych), fundusze budżetu Państwa (353 mln złotych) , fundusze własne PKP S.A. (102 mln złotych). 

Oprócz tego PKP S.A. współpracuje z dużymi firmami developerskimi, które są partnerami PKP S.A przy projektach przebudowy dworców w: Katowicach, Poznaniu oraz Warszawie (Warszawa Zachodnia). Wartość przygotowywanych wspólnie inwestycji z developerami wynosi ponad 2 mld złotych.

PKP S.A. dążą do tego, aby zmodernizowane i budowane nowe dworce były przyjazne pasażerom, bardziej funkcjonalne, wyposażone w nowe rozwiązania stosowane w przestrzeniach publicznych, bardziej bezpieczne i przystosowane do potrzeb osób mających trudności w sprawnym poruszaniu się.

Zmodernizowane dworce mają być związane nie tylko z podróżą, lecz także miejscami spotkań i sposobem na spędzanie wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi łączącymi różne środki transportu z dużymi parkingami, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, rozrywkowe, biurowe, hotelowe i restauracyjne.

(fot. - PKP PLK S.A.)


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 02.04.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.