baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Obostrzenia eksploatacyjne na stacji sandomierz oraz przyległych do tej stacji szlakach

W wyniku podjętych w lipcu b.r. działań kontrolnych przez Urząd Transportu Kolejowego Oddział Terenowy w Lublinie w stosunku do zarządcy infrastruktury, tj. PKP Polskie Linie Kolejowych S.A. Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej w zakresie przestrzegania przez pracowników posterunków nastawczych zasad i warunków bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego oraz stanu technicznego stosowanych w tym zakresie urządzeń zabezpieczenia i sterowania ruchem kolejowym oraz łączności, zabudowanych na stacji Sandomierz na liniach kolejowych: Nr 25 Łódź Kaliska – Dębica stwierdzono, że zniszczone w wyniku powodzi z 2010 roku ww. urządzenia nie zostały odbudowane.

Podejmowane przez ww. zarządcę infrastruktury działania, mające na celu odbudowę zniszczonych urządzeń sterowania ruchem kolejowym stacji Sandomierz, doprowadziły jedynie do zabudowy urządzeń prowizorycznych, które nie zapewniają pełnego bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Urządzenia te nie mogą służyć do prowadzenia ruchu kolejowego na stałe. Brak zabudowy w ww. lokalizacji właściwych docelowych urządzeń zabezpieczenia i srk oraz łączności, nie pozwalających na prowadzenie ruchu pociągów po zorganizowanych drogach przebiegu, brak stałej łączności zapowiadawczej oraz brak blokady liniowej na szlakach przyległych do ww. stacji, stwarzają zagrożenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Mając na uwadze powyższe, na podstawie art. 13 ust. 6 oraz w trybie art. 14 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 roku o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.), Prezes Urzędu Transportu Kolejowego Decyzją Nr TO2-0212-01/12 z dnia 31 lipca 2012 roku nakazał usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, poprzez podjęcie w terminie do dnia 30 listopada 2012 roku wszelkich niezbędnych działań naprawczych, mających na celu zabudowę odpowiednich „stałych” urządzeń sterowania ruchem kolejowym i łączności na stacji Sandomierz oraz urządzeń zabezpieczenia ruchu na przejazdach kat. „A”, zlokalizowanych na obszarze kolejowym ww. stacji, tj. urządzeń zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego:

  • po zorganizowanych drogach przebiegu,
  • przy użyciu telefonicznej łączności zapowiadawczej,
  • przy użyciu blokad liniowych,
  • przywracających strzeżenie ww. przejazdów kat. „A”.

Ponadto nakazał, aby do czasu realizacji powyższego, zarządca infrastruktury w trybie natychmiastowym wprowadził na całym obszarze kolejowym stacji Sandomierz oraz przyległych do tej stacji szlakach wszelkie niezbędne obostrzenia eksploatacyjne, stosowne do występujących zagrożeń, jak również opracował tymczasowy regulamin prowadzenia ruchu kolejowego dla ww. lokalizacji, który będzie zawierał elementy zwiększające realnie bezpieczeństwo ruchu kolejowego, w tym będzie przewidywał zwiększony w stosunku do obecnego nadzór nad jego prowadzeniem.


Autor: (źródło: UTK, 31.07.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.