baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wdrażania i Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego „POSTEOR” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Od sierpnia jeden bilet z Łodzi do Pabianic

Mamy dobrą wiadomość dla wszystkich podróżujących komunikacją miejską pomiędzy Łodzią a Pabianicami. Od 1 sierpnia 2010 r. możemy przejechać z Łodzi do Pabianic bez konieczności kasowania dwóch różnych biletów - łódzkiego i pabianickiego, ponieważ na całości trasy obowiązywać będzie jedna łódzka taryfa. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi mając na względzie komfort i wygodę pasażerów już od dłuższego czasu prowadził rozmowy dotyczące ujednolicenia taryfy z Pabianicami i Ksawerowem. Pod koniec lipca sprawę udało się domknąć i podpisano stosowaną umowę, a w zasadzie trójstronne porozumienie. – To oznacza, że pasażer, który kupi bilet czasowy w Pabianicach, będzie mógł na nim przyjechać do Łodzi i jeśli czas przejazdu nie zostanie wykorzystany – przesiąść się na dowolny inny tramwaj czy autobus – mówi Łukasz Magin, wiceprezydent Łodzi. – Ta sama zasada będzie obowiązywała w drugą stronę, z tą jednak różnicą, że w Pabianicach łódzki bilet będzie obowiązywał tylko w tramwaju linii 41, obsługującym trasę od Chocianowic do ul. Wiejskiej w Pabianicach”. Dodajmy, że planowane jest też zwiększenie częstotliwości przejazdów linii nr 41. Zawarte porozumienie to doskonała wiadomość dla pasażerów, tym bardziej, że jeszcze miesiąc temu cała sprawa budziła sporo emocji – i to na najwyższym szczeblu.

To nie koniec ujednolicenia taryf komunikacyjnych w regionie. Łódź negocjuje też wspólny bilet na trasie do Konstantynowa i Lutomierska. Podobny pomysł był przedstawiony władzom Zgierza, ale, jak powiedział Łukasz Magin, Zgierz nie jest tym zainteresowany.

Wracając jeszcze do kursującego z Łodzi do Pabianic tramwaju linii 41 to przypomnijmy, że Łódź była pierwszym miastem na terenie zaboru rosyjskiego, które posiadało tego rodzaju transport publiczny. Początkowo istniały dwie, dość krótkie linie tramwajowe obsługujące Śródmieście, potem pojawiły się kolejne. W 1901 r. ruszyły pierwsze podmiejskie linie tramwajowe - do Pabianic i Zgierza. Prace budowlane ruszyły we wrześniu 1899 r. Jako pierwszą ukończono i otwarto 17 stycznia 1901 r. nitkę pabianicką. Funkcjonowała ona właśnie pod numerem 41 a jej długość wynosiła prawie 15 km. Wprowadzając na trasie Łódź - Pabianice tramwaj linii 41 ZDiT nawiązuje do ponad stuletniej tramwajowej historii miasta.


Autor: (źródło: UM Łódź, 05.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.