baner
baner
baner
Wagony Świdnica S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Odbudowa mostu na rzece Poprad na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów

27 lipca 2010 r., w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie zawarta została umowa z firmą INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o. na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania: „przywrócenie do stanu pierwotnego zniszczonej części mostu kolejowego na rzece Poprad, na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów, na szlaku Nowy Sącz Biegonice – Stary Sącz”.

W zakresie robót budowlanych jest:

  • odbudowa mostu,
  • odbudowa toru kolejowego na i przy moście,
  • odtworzenie sieci trakcyjnej na obiekcie i w jego pobliżu,
  • uregulowanie koryta rzeki Poprad w obrębie mostu na długości ok. 500 m,
  • usunięcie zniszczonych elementów konstrukcji mostu, toru i sieci trakcyjnej.

Oddanie torowiska i obiektu do eksploatacji zaplanowane jest na grudzień 2010 r.

W wyniku powodzi i gwałtownego przybierania poziomu wody w rzece Poprad, po ulewach i opadach deszczu, w dniach 4-5 czerwca 2010 r., zniszczeniu uległ most kolejowy na linii nr 96 Tarnów – Leluchów, na szlaku Nowy Sącz Biegonice – Stary Sącz.

Działanie żywiołu spowodowało zmianę nurtu rzeki, podmycie lewego brzegu oraz dwóch filarów mostu. W konsekwencji nastąpiło wywrócenie filarów mostu, zerwanie, przemieszczenie oraz opadnięcie przęseł obiektu.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły natychmiastowe działania mające na celu odbudowę mostu i przywrócenie ruchu pociągów, poprzez rozpoczęcie procedury wyboru Wykonawcy robót w trybie negocjacji, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz pozyskania środków na realizację przedsięwzięcia.

Do negocjacji zaproszonych zostało 6 firm, przystąpiły 4, tj.:

  • INTOP Tarnobrzeg Sp z o.o.
  • Zakład Instalacji Sanitarnych i Robot Inżynieryjnych SANEL Spółka z o.o.
  • Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.
  • Konsorcjum firm: ABM SOLID S.A. Tarnów, Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „BUD-MOST” Sp. z o.o. Gliwice

6 lipca br. została wybrana najkorzystniejsza oferta złożona prze Firmę INTOP Tarnobrzeg Sp z o.o. na kwotę 13.367.680,81 PLN brutto.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 30.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.