27 lipca 2010 r., w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie zawarta została umowa z firmą INTOP Tarnobrzeg Sp. z o.o. na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania: „przywrócenie do stanu pierwotnego zniszczonej części mostu kolejowego na rzece Poprad, na linii kolejowej nr 96 Tarnów – Leluchów, na szlaku Nowy Sącz Biegonice – Stary Sącz”.
W zakresie robót budowlanych jest:
Oddanie torowiska i obiektu do eksploatacji zaplanowane jest na grudzień 2010 r.
W wyniku powodzi i gwałtownego przybierania poziomu wody w rzece Poprad, po ulewach i opadach deszczu, w dniach 4-5 czerwca 2010 r., zniszczeniu uległ most kolejowy na linii nr 96 Tarnów – Leluchów, na szlaku Nowy Sącz Biegonice – Stary Sącz.
Działanie żywiołu spowodowało zmianę nurtu rzeki, podmycie lewego brzegu oraz dwóch filarów mostu. W konsekwencji nastąpiło wywrócenie filarów mostu, zerwanie, przemieszczenie oraz opadnięcie przęseł obiektu.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podjęły natychmiastowe działania mające na celu odbudowę mostu i przywrócenie ruchu pociągów, poprzez rozpoczęcie procedury wyboru Wykonawcy robót w trybie negocjacji, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz pozyskania środków na realizację przedsięwzięcia.
Do negocjacji zaproszonych zostało 6 firm, przystąpiły 4, tj.:
6 lipca br. została wybrana najkorzystniejsza oferta złożona prze Firmę INTOP Tarnobrzeg Sp z o.o. na kwotę 13.367.680,81 PLN brutto.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 30.07.2010)