baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „TOR-KRAK” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Odnowa gdyńskiego dworca po pierwszym etapie

Jak informują Polskie Koleje Państwowe, pierwszy etap modernizacji stacji Gdynia Główna, trwający dwa lata, został zakończony. Kontrakt nr FS 2005/PL/16/C/PT/001- 01 pod nazwą „Modernizacja stacji Gdynia Główna Osobowa - Etap I” był częścią wielkiej przebudowy całej linii kolejowej E 65, Warszawa - Gdynia.

Zakres prac obejmował trzy rejony stacji Gdynia Główna: wjazd od strony Wejherowa, wjazd od strony Gdańska oraz rejon nastawni „GO”. Wymienione zostały urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjna oraz nawierzchnia torowa z podtorzem
i odwodnieniem. Wyremontowano i zmodernizowano budynek nastawni „GO” oraz wyposażono go w nowoczesny system komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym typu „EBIILOCK 950, zmodernizowano 2 wiadukty kolejowe, 1 przejście pod torami dla pieszych i 2 przepusty oraz wybudowano przejazd kolejowy, umożliwiający dojazd do nastawni.
W sumie przebudowano 13 km sieci trakcyjnej, 5,7 km toru, 45 rozjazdów.

W 2010 roku rozpocznie się drugi etap modernizacji stacji, który obejmie swoim zakresem
w szczególności: przebudowę wszystkich peronów na stacji wraz z budową wiat peronowych oraz wind dla osób niepełnosprawnych, modernizację przejścia podziemnego dla pieszych łączącego budynek dworca z ulicą Morską, przebudowę nawierzchni torowej z podtorzem 
i odwodnieniem, a także budowę 500 m ekranów akustycznych i dobudowę przęsła wiaduktu kolejowego w związku z dobudową drugiego toru na odcinku Gdynia Główna – Gdynia Chylonia.

Planowany termin zakończenia inwestycji przewidziano na rok 2013.

Efekt pierwszego etapu modernizacji stacji to przede wszystkim zwiększona prędkość pociągów przejeżdżających przez stację: z 40 do 60 km/h, co wpłynie na poprawę płynności ruchu pociągów i skrócenia czasu ich przejazdu. Dzięki nowoczesnej infrastrukturze i komputerowym urządzeniom sterowania ruchem poprawi się bezpieczeństwo. Zmniejszy się również poziom hałasu i drgań, a to z kolei wpłynie korzystnie na środowisko naturalne. Dzięki modernizacji podróż będzie komfortowa, bezpieczna i przede wszystkim szybsza.

Projekt  jest współfinansowany w 84%  ze środków Unii Europejskiej  i  w 16% ze środków Budżetu Państwa.


Autor: (źródło: PKP S.A., 02.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.