baner
baner
baner
SOLARIS Bus & Coach S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Odnowione mosty PKP PLK


Za ponad 7 milionów złotych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wyremontowały 5 mostów kolejowych w województwie lubelskim. Prace na kolejnych dwóch dobiegają końca. Odnowione obiekty nie tylko znów wyglądają jak nowe, ale przede wszystkim zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa oraz płynny przejazd pociągów towarowych i pasażerskich.

Zmodernizowane mosty zlokalizowane są na czterech liniach kolejowych, ważnych zarówno dla ruchu lokalnego, jak i dalekobieżnego. Dwa obiekty znajdują się na linii nr 63 łączącej Dorohusk z Zawadówką. Kolejne mosty leżą na linii nr 7 z Warszawy Wschodniej do Dorohuska, linii nr 69 łączącej Rejowiec z Hrebennem oraz na linii nr 68 prowadzącej z Lublina do Przeworska.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kompleksowo przebudowały najistotniejszy dla lokalnego ruchu kolejowego most w Krasnymstawie na linii nr 69. Prace objęły jego konstrukcję oraz tory. Umocniony został także nasyp kolejowy, wybudowano nowe schody i barierki ochronne. 

Dzięki przebudowie obiekt zapewnia bezpieczną i zgodną z rozkładem jazdę składów regionalnych m.in. z Lublina do Rejowca i do Stalowej Woli. 

Duży zakres prac objął także most nad rzeką Uherką w Chełmie. Zarządca infrastruktury oprócz ułożenia nowych torów, wymienił przęsła i przebudował przyczółki. Prace pozwoliły poprawić parametry obiektu (większy nacisk) i dostosować go do kolei szerokotorowych, co znacznie zwiększyło na tej linii możliwości pracy przewoźników towarowych. 

40 – letni wiadukt nad łącznicą Zadębie - Adampol oraz most nad rzeką Jelnia w Stalowej Woli przeszły naprawę konstrukcji i podpór. Takie same prace zostały wykonane na 170 – metrowym moście granicznym nad Bugiem w Dorohusku. Ponadto wszystkie trzy obiekty zostały dostosowane do obsługi składów poruszających się po szerokich torach. Pozwoli to m.in. na sprawniejszy przejazd pociągów towarowych i pasażerskich zza wschodniej granicy do Polski. 

W województwie lubelskim PLK prowadzi również prace na dwóch innych obiektach. Remonty trwają na 111 - letnim moście nad Potokiem Łosienieckim oraz na liczącym 60 lat wiadukcie nad rzeką Sopot. Oba obiekty przeszły już przebudowę konstrukcji. Obecnie prowadzone są prace torowe – tak zaplanowane, że nie mają wpływu na ruch pociągów. Po zakończeniu robót, pociągi pasażerskie pojadą 100 km/h. Najważniejszym efektem prac będzie jednak większa nośność obiektów, która w znacznym stopniu usprawni ruch towarowy.

Koszt prac na 7 mostach w województwie lubelskim to ponad 7 mln zł. 

Bieżące utrzymanie linii kolejowych oraz obiektów inżynieryjnych – mostów i wiaduktów jest nie mniej ważne, niż prowadzone obecnie na wielką skalę modernizacje. Dzięki stałej kontroli linii i szybkim naprawom, pociągi kursują zgodnie z rozkładem – bez ograniczeń prędkości. Prace przywracają również właściwy wygląd obiektów, które są świadectwem techniki kolejowej i często ciekawym, charakterystycznym elementem krajobrazu. 


Autor: PKP PLK

Tagi: pkp plk, mosty

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.