baner
baner
baner
LOTOS Kolej Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Oferty na wykonanie rewitalizacji infrastruktury kolejowej na szlaku Chociw Łaski – Kozuby

Otwarto oferty na wykonanie rewitalizacji infrastruktury kolejowej na szlaku Chociw Łaski – Kozuby realizowanej w ramach „Programu rzeczowo – finansowego wykorzystania środków Funduszu Kolejowego w 2012 roku”.

Linia 131 jest dwutorową, zelektryfikowaną linią magistralną o znaczeniu państwowym. Linia należy do sieci międzynarodowych linii transportu kombinowanego AGTC, jako korytarz linii CE-65. Ma kluczowe znaczenie dla transportu węgla - łączy Górnośląski Okręg Przemysłowy i Rybnicki Okręg Węglowy z portem w Gdyni.

Ze względu na zły stan techniczny nawierzchni, jeden tor na tym szlaku, w kierunku Zduńskiej Woli, został wyłączony z eksploatacji we wrześniu 2010 roku. Ruch pociągów w obydwu kierunkach odbywa się obecnie po jednym torze co znacznie obniża przepustowość szlaku.

Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 29 milionów 520 tysięcy złotych.
Oferty na realizację tego zadania złożyło 14 wykonawców.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nawierzchni kolejowej na długości około 10 km, wymiana rozjazdów na stacji Chociw Łaski i Kozuby, przebudowa nawierzchni drogowej i kolejowej na przejazdach, montaż urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, regulacja sieci trakcyjnej oraz przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycja ta pozwoli na przywrócenie do eksploatacji zamkniętego toru na szlaku Chociw Łaski - Kozuby, co znacznie zwiększy przepustowość linii oraz usprawni ruch pociągów towarowych i osobowych. Po rewitalizacji tego odcinka przewiduje się przywrócenie parametrów konstrukcyjnych szlaku do prędkości 120 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu na tym odcinku do około 8 minut dla pociągów pasażerskich. Inwestycja według planu ma być zakończona do 30 listopada 2012 roku.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 12.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.