W dniu 23 sierpnia 2010 roku do Metra Warszawskiego Sp. z o.o. wpłynęły 3 oferty, oraz pismo od firmy Alstom, w przetargu na dostawę 35 pojazdów sześciowagonowych metra.
Konsorcjum firm: Siemens Sp z o.o.
Cena oferty - Netto zł 1.069.594.093,01, Brutto zł 1.304.904.793,47
Okres gwarancji - 36 m-cy
Cena oferty - Netto zł 1.108.800.000,00, Brutto zł 1.108.800.000,00
Okres gwarancji - 36 m-cy
Cena oferty - Netto zł 982.583.817,00, Brutto zł 1.198.752.256,74
Okres gwarancji - 36 m-cy
Przed otwarciem ofert Zamawiający poinformował, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć: 1.680.582.330,00 zł brutto
W postępowaniu udzielono odpowiedzi na ok 200 pytań.
Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty są:
Pierwsza dostawa wagonów przewidziana jest w IV kwartale 2012 r., a ostatnia dostawa w IV kwartale 2013.
Przewiduje się, że około 20 składów będzie obsługiwać odcinek centralny II linii, a pozostałe zostaną skierowane na I linię w związku z przewidywanym zwiększeniem częstotliwości kursowania.
Przetarg finansowany jest ze środków Metra Warszawskiego, uzyskanych dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa, o świadczeniu usług przewozowych środkami komunikacji zbiorowej – pociągami metra w latach 2009-2027.
Metro Warszawskie wspólnie z miastem stołecznym Warszawa, stara się o dofinansowanie zakupu ze środków Unii Europejskiej, w części dotyczącej składów przeznaczonych do obsługi II linii metra.
Jest to największy zakup taboru w historii warszawskiego Metra. Dzięki niemu tabor metra powiększy się niemal dwukrotnie. Aktualnie Metro Warszawskie posiada 40 pociągów (240 wagonów). Dotychczasowe dostawy wagonów przebiegały następująco: 1995 – 10 szt. ; lata 1994-1997 – 50 szt. ; lata 2000-2005 – 108 szt. ; lata 2006-2007 – 30 szt. ; lata 2008-2009 – 42 szt.
Autor: (źródło: Metro Warszawskie, 23.08.2010)