baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ogłoszono przetarg na modernizację korytarza kościerskiego

30 maja 2011r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania „Rewitalizacja i modernizacja" tzw. „Kościerskiego korytarza kolejowego” – odcinka Kościerzyna – Gdynia linii kolejowej nr 201” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, w tym projektów budowlanych, uzyskanie wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń, projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót i kosztorysów, zbiorczego zestawienia kosztów, a ponadto pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót.

W ramach robót budowlanych wykonane zostaną:

  • roboty nawierzchniowe i okołotorowe na długości 82,174 km toru;
  • wymiana 4 rozjazdów;
  • zabudowa dwóch nowych rozjazdów na odbudowywanym przystanku Glincz,co umożliwi przywrócenie połączenia między liniami kolejowymi nr 201 i 229;
  • zmiana sposobu zabezpieczenia przejazdów (instalacja 3 urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej i 1 telewizji przemysłowej, a także naprawa nawierzchni na 20 przejazdach);
  • przebudowa istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych na 15 stacjach i przystankach osobowych;
  • roboty budowlane na 11 obiektach inżynieryjnych (10 wiaduktów kolejowych i 1 most);
  • modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
  • modernizacja urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, elektryczne ogrzewanie rozjazdów) i urządzeń łączności kolejowej. 


Linia kolejowa nr 201 to linia o dużym znaczeniu dla pasażerskich przewozów regionalnych oraz towarowych. Łączy południowo-zachodnią część województwa pomorskiego z aglomeracją trójmiejską. Linia przebiega przez powiaty: kościerski i kartuski oraz miejscowości: Kościerzyna, Somonino, Gdańsk Osowa, Gdynia. 

Do rewitalizacji i modernizacji przewidziany jest odcinek Kościerzyna – Gdynia o długości ponad 67 km linii kolejowej (ponad 82 km torów).

Celem projektu jest uzyskanie w wyniku modernizacji prędkości maksymalnej 100–120 km/h, na odcinku jednotorowym Kościerzyna – Gdańsk Osowa oraz 90–100 km/h na odcinku dwutorowym Gdańsk Osowa – Gdynia Główna, a także skrócenie czasu jazdy pociągów o ok. 20–30 minut w zależności od taboru. Nastąpi poprawa stanu technicznego infrastruktury, zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróżowania. Rewitalizacja linii przyczyni się również do poprawy spójności i efektywności regionalnego systemu transportowego oraz zapewni dostępność do obszarów atrakcyjnych turystycznie i przyrodniczo.

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie komórki organizacyjnej Zamawiającego w Gdańsku, ul. Dyrekcyjna 2-4, Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie Oddział w Gdańsku, w dniu 11-07-2011r. o godzinie 10:30.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., (źródło: PKP PLK, 03.06.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.