baner
baner
baner
SOLARIS Bus & Coach S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ogłoszono przetarg na wykonawcę prac budowlano-montażowych nowego dworca w Krakowie

Polskie Koleje Państwowe S.A. przygotowały dokumentację architektoniczno budowlaną i ogłosiły przetarg na wybór wykonawcy budowlanego nowego dworca Kraków Główny. Nowy dworzec będzie elementem nowoczesnego węzła komunikacyjnego, ponieważ połączy ze sobą podziemny krakowski tramwaj, parking dla samochodów, dworzec komunikacji autobusowej i port lotniczy w Balicach.

Termin składania ofert dla tej inwestycji mija 27 kwietnia. PKP S.A. planuje wybrać wykonawcę i podpisać umowę do końca czerwca 2010. Prace budowlane mają się rozpocząć w III kwartale 2010 roku.

 Nowy dworzec o powierzchni 14 000 m2 zacznie służyć pasażerom kolei w II kwartale 2012 roku. Inwestycja jest warta 119 mln złotych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ok. 70% (Program Infrastruktura i Środowisko) oraz funduszu Budżetu Państwa.

Projekt jest wyjątkowy, ponieważ nowy dworzec będzie zintegrowany z podziemnym tramwajem i parkingami. Z dworca kursują również pociągi łączące go z lotniskiem Kraków-Balice.

Opis inwestycji

Przedmiotem projektu jest budowa nowego dworca kolejowego na stacji Kraków Główny. Projektowany dworzec stanowi węzeł przesiadkowy różnych rodzajów transportu publicznego i jest zintegrowany komunikacyjnymi ciągami pieszymi z dworcem regionalnym PKS i komunikacją miejską tj. przystankami autobusowymi oraz tramwajowymi, w tym przystankiem podziemnego szybkiego tramwaju.

Ciągi piesze łączą również dworzec kolejowy z centrum handlowym pn. Galeria Krakowska.

Łączna powierzchnia użytkowa dworca wynosi 14 993 m2. Projektowana szerokość do 65 m, długość 115m, wysokość ok. 7 m.

Projekt obejmuje wykonanie dokumentacji projektowych i technicznych oraz wykonanie robót budowlano-montażowych budowy dworca kolejowego pod układem torowo-peronowym stacji Kraków Główny. Projektowany dworzec stanowi węzeł przesiadkowy różnych rodzajów transportu publicznego i jest zintegrowany komunikacyjnymi ciągami pieszymi z dworcem regionalnym PKS i komunikacją miejską tj. przystankami autobusowymi oraz tramwajowymi, w tym przystankiem podziemnego szybkiego tramwaju. Ciągi piesze łączą również dworzec kolejowy z centrum handlowym pn. Galeria Krakowska. W rozwiązaniach projektowych uwzględnia się dostosowanie obiektu dla obsługi osób niepełnosprawnych oraz proekologiczne materiały i urządzenia oraz nowoczesne systemy sterowania mediami. Projekt obejmuje również sprawowanie nadzoru inwestycyjnego.

Cel: Realizacja projektu przyczyni się do zintegrowania pasażerskiego transportu kolejowego z innymi rodzajami transportu publicznego oraz do zwiększenia dostępności społeczeństwa do przestrzeni publicznej, a w tym obsługi osób niepełnosprawnych. Poprawa połączenia pomiędzy peronami a budynkiem dworca (wyeliminowanie obecnego długiego dojścia pieszego z dworca na perony).

Efekty projektu: podniesienie standardu obsługi podróżnych, w tym osób niepełnosprawnych, zwiększenie bezpieczeństwa na stacji oraz skrócenie czasu na zmianę środka transportu. Bezpośrednie połączenie schodami ruchomymi i windami pomiędzy dworcem a peronami.


Autor: (źródło: PKP S.A., 22.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.