Skład PKP Cargo po raz pierwszy wjechał w głąb Republiki Czeskiej w październiku br. Poprzednie kursy przez Czechy dotyczyły jedynie rejonu ostrawskiego oraz tranzytu na Słowację przez Jabłonków.
Pociąg z ładunkiem węgla relacji Małaszewicze – Chlumec nad Cidlinou składał się z 30 ładownych wagonów, a jego masa brutto wyniosła 2159 ton. Ze względów technicznych (dostosowanie lokomotywy do ruchu w Czechach) lokomotywa prowadząca pociąg ze stacji Małaszewicze została wymieniona w stacji Czechowice-Dziedzice na lokomotywę ET 41-105.
Do obsługi lokomotywy konieczne było czeskie prawo kierowania. Przejazd był pilotowany (maszynista ze znajomością odcinków szlakowych na drodze przebiegu), i realizowany w ramach umowy z OKD Doprava a.s.
- Wjazd pociągu towarowego prowadzonego lokomotywą PKP CARGO w głąb Czech jest kolejnym etapem aktywizowania naszej współpracy z kolejami czeskimi. Jest to również sprawdzian możliwości eksploatacyjnych zasobów trakcyjnych Spółki, w tym lokomotyw ET41, na znacznej długości trasach poza granicami kraju – komentuje Witold Bawor, członek zarządu PKP CARGO ds. eksploatacyjnych.
Pokonanie
Autor: (źródło: PKP Cargo, 16.10.2009)