baner
baner
baner
ZAKŁAD USŁUG TABOROWYCH „REMTRAK” Spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Ostatni etap prac konstrukcyjnych na budowie połączenia kolejowego z Okęciem

15 grudnia br. w południe zostanie wdrożona nowa organizacja ruchu wokół Ronda Gordon Bennetta. Zmiana wynika z rozpoczęcia ostatniego etapu prac konstrukcyjnych na budowie ponad 1800 metrowego odcinka łączącego linię kolejowa do Radomia z Lotniskiem Chopina w Warszawie.

Prace na budowie łącznicy trwają od 17 listopada 2009 roku i polegają na wybudowaniu 1 853 metrowego odcinka linii kolejowej, odchodzącej od linii nr 8 (do Radomia) w kierunku stacji zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska. Linia na przeważającej długości (1 183 m) przebiega w tunelu na głębokości do 5 metrów. Tymczasowa organizacja ruchu kołowego wokół ronda wynika z rozpoczęcia prac konstrukcyjnych ostatniego 75 metrowego odcinka tunelu. Funkcję ronda, przejmie tzw. dwukierunkowy by-pass, łączący ulicę Narkiewicza z odcinkiem ul. Gordon Bennetta w stronę Centrum. Nowa organizacja ruchu jest tak naprawdę jedyną poważniejszą zmianą, jaką odczują kierowcy podczas prowadzenia tej inwestycji – mówi Robert Kuczyński z Centrum Realizacji Inwestycji. Powrót do pierwotnego układu komunikacyjnego nastąpi w maju przyszłego roku.

W ramach kontraktu na kwotę 191,655 mln zł netto, zawartego z firmą Bilfinger Berger Budownictwo S.A., powstanie również nowy peron przystanku osobowego Warszawa Służewiec, zaś stacja końcowa na Okęciu, tunel oraz część naziemna linii, zostaną wyposażone w urządzenia infrastruktury kolejowej służącej prowadzeniu ruchu kolejowego.

Prace nad budową tunelu prowadzone są metodą stropową i w wykopie otwartym, ściany szczelinowe (boczne ściany tunelu o grubości 80 cm, wykonywane są w tzw. osłonie bentonitowej - specjalnej mieszance służącej zabezpieczeniu wąskich szczelin we wszelkiego rodzaju głębieniach.

Po wybudowaniu łącznicy od przystanku osobowego Warszawa Służewiec do stacji pod Terminalem II, będzie można mówić o stworzeniu – wzorem wielu europejskich miast – pierwszego elementu zintegrowanego systemu komunikacji miejskiej. Połączenie szybkim transportem szynowym centrum miasta z portem lotniczym, tworzyć będzie efektywną alternatywę dla przeciążonego układu drogowego. Czas przejazdu koleją z centrum na lotnisko, wyniesie ok. 20 minut. Przekazanie inwestycji do użytkowania planuje się wraz z wdrożeniem rozkładu jazdy 2011/2012.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 14.12.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.