baner
baner
baner
CARGOTOR Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Oświadczenie konsorcjum PCC Rail S.A. i Arriva Polska Sp. z o.o. dotyczące przetargu na linii Bydgoszcz – Chełmża

„Konsorcjum Arriva PCC w dniu dzisiejszym złożyło protest do Urzędu Marszałkowskiego woj. kujawsko-pomorskiego  związany z wynikami przetargu na świadczenie przewozów kolejowych od grudnia 2009 r. do grudnia 2010 r. na linii Bydgoszcz – Chełmża.

Wyrażamy głębokie zaniepokojenie polityką cenową stosowaną przez spółkę PKP Przewozy Regionalne w konkurencyjnych przetargach. W świetle wielomilionowych, permanentnych i pogłębiających się strat finansowych naszego konkurenta, jesteśmy zdziwieni obniżką proponowanej stawki dopłat do kilometra z obowiązującego poziomu 10,73 zł do poziomu 9,92 zł w roku przyszłym.

Zaproponowana redukcja stawek poziomu dopłat w tym przetargu stoi w jawnej sprzeczności do napływających sygnałów o zaległościach PKP PR w stosunku do Polskich Linii Kolejowych w kwestii zapłaty za dostęp do infrastruktury oraz występowaniem do rządu z prośbami o dalsze dofinansowanie tejże spółki..

Dodatkowo, zaproponowana obniżka  stoi także w sprzeczności do wzrostu kosztów dofinansowania we wszystkich województwach, poza województwem kujawsko-pomorskim. Zestawienie takie znajduje się poniżej:

Dofinansowanie regionalnych przewozów kolejowych wykonywanych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne w poszczególnych województwach

Województwo

Dofinansowanie 2008  w mln PLN

Dofinansowanie 2009 w mln PLN

Zmiana rok/rok

Dolnośląskie

50,0

57,7

15,4%

Kujawsko-Pomorskie

33,6

33,6

b.z.

Lubelskie

28,9

32,4

12,1%

Lubuskie

X

                 24,4           *

x

Łódzkie

39,5 

              42,8           *

8,4%

Małopolskie

43,1

48,3

12,1%

Opolskie

25,1

29,2

16,1%

Podkarpackie

33,0

              36,0           *

9,1%

Podlaskie

13,5

15,5

14,8%

Pomorskie

x

46,8

x

Śląskie

80,0

100,0

25,0%

Świętokrzyskie

12,8

13,4 lub 15,7

5,1%  lub 22,7%

Warmińsko-Mazurskie

x

27,0 

x

Wielkopolskie

74,1

              84,6           *

14,2%

Zachodniopomorskie

40,7

              50,2           *

23,5%

 

* - kwota na 2009 rok zaktualizowana

 

Pomorskie - umowa Konsorcjalna z PKP PR i SKM, brak szczegółowego rozbicia dotacji na poszczególnych przewoźników

Lubuskie/Warmińsko-Mazurskie - brak wiarygodnych źródeł dotyczących kwoty dofinansowania w 2008 roku

 

 

 

Dane za 2008 rok pochodzą z publicznie dostępnych umów podpisanych przez Samorządy wojewódzkie ze spółką PKP Przewozy regionalne

Dane za 2009 rok pochodzą z informacji prasowej przekazanej przez PKP Przewozy Regionalne w dniu 7 maja 2009 r.

Jednocześnie przypominamy, że spółka PKP PR wniosła do Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego żądanie o podniesienie dofinansowania o 13 mln zł z powodu większych kosztów niż były przewidziane w momencie kalkulacji poziomu dotacji przy przetargu na odcinki zelektryfikowane (Gazeta Wyborcza-Bydgoszcz, 12 luty br., http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,87204,6262330,Kolej_zada_od_urzedu_13_mln_doplaty_za_uslugi.html )

W świetle wszystkich powyższych danych apelujemy o ponowne, rzetelne i wnikliwe rozpatrzenie złożonych ofert, jak również apelujemy do Marszałków pozostałych województw będących udziałowcami spółki PKP PR o zainteresowanie się sposobem skalkulowania przedmiotowej oferty cenowej.


Autor: (Arriva PCC)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.