baner
baner
baner
ARROW ELECTRONICS POLAND

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Oświadczenie zarządu spółki Koleje Mazowieckie

Szanowni Państwo,

Jeżeli doniesienia prasowe się sprawdzą, pasażerów Kolei Mazowieckich przez dwa miesiące, od 20 września do 19 listopada, czekają ogromne utrudnienia w codziennej podróży do szkoły, czy pracy. Jest to tym bardziej niepokojące, że po raz kolejny nie otrzymaliśmy od zarządcy infrastruktury, PKP PLK S.A., oficjalnej informacji na temat zmian w ruchu jazdy pociągów spowodowanych pracami remontowymi, pomimo, że informacje na ten temat zostały wczoraj podane do publicznej wiadomości.

Jako Prezes Zarządu Kolei Mazowieckich, spółki, będącej przewoźnikiem, z usług którego średnio w ciągu doby korzysta 150 tys. podróżnych, jestem tym faktem głęboko zaniepokojony. Popieram konieczność przeprowadzenia remontu tunelu, ale moje wątpliwości budzi termin rozpoczęcia i zakończenia prac.

We wrześniu i październiku z naszych usług, oprócz osób codziennie podróżujących do pracy, korzystają również uczniowie i studenci. Zakończenie remontu po dwóch miesiącach – o ile nie powtórzy się scenariusz remontu tunelu średnicowego, którego termin zakończenia był kilkakrotnie przekładany w czasie – nie jest równoznaczne z zakończeniem utrudnień, bowiem rozpocznie się kolejny etap modernizacji linii Warszawa – Skierniewice. W tej sytuacji, planowane przez PKP PLK S.A., uruchomienie komunikacji zastępczej, w kontekście sytuacji na drogach dojazdowych do Warszawy w godzinach szczytu - w tym przypadku dla dojeżdżających Al. Jerozolimskimi, czy skrócenie obiegów SKM do stacji Warszawa Zachodnia, nie rozwiąże problemów tak dużych potoków podróżnych.

Pragnę podkreślić i zwrócić uwagę, że z usług przewozowych Kolei Mazowieckich na tej linii, w skali miesiąca, korzysta ok. 1 – 1,2 mln osób (w tym osoby podróżujące na podstawie Warszawskiej Karty Miejskiej).

Przedstawiciel zarządcy infrastruktury publicznie się wypowiada, że skutki remontu odczują pasażerowie. Pytani o remont podróżni mówią, że nie wyobrażają sobie podróży pociągiem w czasie jego trwania. My, jako przewoźnik, otwarcie informujemy, że jesteśmy zaniepokojeni tą sytuacją, gdyż adresatem skarg podróżnych będzie Spółka Koleje Mazowieckie, z którą zarówno termin remontu jak i związane z tym utrudnienia nie zostały uzgodnione i na które de facto nie mamy żadnego wpływu.

W związku z powyższym, za pośrednictwem opinii publicznej, zwracam się z apelem do zarządcy infrastruktury - PKP PLK S.A. o terminowe zrealizowanie prac remontowych oraz o taką konstrukcję rozkładu jazdy pociągów, by utrudnienia dla naszych Klientów były jak najmniej uciążliwe.

Za utrudnienia, niezależne od przewoźnika, w imieniu Zarządu Spółki, naszych podróżnych serdecznie przepraszam.


Artur Radwan
Prezes Zarządu


Autor: (źródło: Koleje Mazowieckie, 24.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.