26 lipca 2010 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji zostały otwarte oferty, złożone w przetargu na „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Sędziszów Małopolski – Rzeszów Zachodni”.
Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem firm:
Oferta nr 1:
na kwotę 297 974 900,00 PLN netto; 363 529 378,00 PLN brutto
Oferta nr 2:
na kwotę 315 096 196,82 PLN netto; 384 417 360,12 PLN brutto
Oferta nr 3:
na kwotę 347 947 977,69 PLN netto; 424 496 532,78 PLN brutto
Oferta nr 4:
na kwotę 312 910 544,07 PLN netto; 381 750 863,77 PLN brutto
Oferta nr 5
na kwotę 379 991 493,94 PLN netto; 463 589 622,61 PLN brutto
Oferta nr 6:
na kwotę 312 965 134,64 PLN netto; 381 817 464,26 PLN brutto
Oferta nr 7:
na kwotę 333 028 293,00 PLN netto; 406 294 517,46 PLN brutto
Oferta nr 8:
na kwotę 367 896 685,02 PLN netto; 448 833 955,72 PLN brutto
Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: netto 602 713 000,00 PLN (brutto 735 309 860,00 PLN). Termin realizacji zamówienia wynosi 47 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” Przetarg 2.3, w zakresie następujących branż:
Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka/ granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina).
Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).
Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.
Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 27.07.2010)