baner
baner
baner
Cordstrap Polska Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Otwarcie ofert w kolejnym przetargu na modernizację linii Kraków – Medyka

26 lipca 2010 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji zostały otwarte oferty, złożone w przetargu na „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Sędziszów Małopolski – Rzeszów Zachodni”.

Oferty na realizację tego zadania złożyło osiem firm:

Oferta nr 1:

  • Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A., Wrocław


na kwotę 297 974 900,00 PLN netto; 363 529 378,00 PLN brutto

Oferta nr 2:

  • FEROCO S.A., (lider), Poznań
  • Torpol Sp. z o.o. , Poznań
  • Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
  • „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., Zawiercie

na kwotę 315 096 196,82 PLN netto; 384 417 360,12 PLN brutto

Oferta nr 3:

  • ZUE S.A. (lider), Kraków
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie Spółka Akcyjna, Kraków
  • Swietelsky Baugesellschaft m.b.H., Linz

na kwotę 347 947 977,69 PLN netto; 424 496 532,78 PLN brutto

Oferta nr 4:

  • STRABAG Sp. z. o.o. (lider), Pruszków
  • STRABAG RAIL GmbH, Niemcy
  • TRAKCE a. s, Republika Czeska
  • TRAKCE –TOR Sp. z o.o., Cieszyn
  • P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o., Kielce

na kwotę 312 910 544,07 PLN netto; 381 750 863,77 PLN brutto

Oferta nr 5

  • LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG, Niemcy
  • LEONHARD WEISS GmbH & Co.KG (spółka komandytowa)
  • Oddział w Polsce, Wrocław
  • TCHAS POLSKA SP. Z O.O., Warszawa

na kwotę 379 991 493,94 PLN netto; 463 589 622,61 PLN brutto

Oferta nr 6:

  • PKP Energetyka S.A. (lider), Warszawa
  • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o., Warszawa
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe Sp. z o.o. w Gdańsku

na kwotę 312 965 134,64 PLN netto; 381 817 464,26 PLN brutto

Oferta nr 7:

  • OHL ŽS, a.s. (lider), Republika Czeska
  • Przedsiębiorstwo TOR-KAR-SSON Zbigniew Kargul, Warszawa

na kwotę 333 028 293,00 PLN netto; 406 294 517,46 PLN brutto

Oferta nr 8:

  • BUDIMEX S.A. Marcin Sawicki, Warszawa

na kwotę 367 896 685,02 PLN netto; 448 833 955,72 PLN brutto

Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: netto 602 713 000,00 PLN (brutto 735 309 860,00 PLN). Termin realizacji zamówienia wynosi 47 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” Przetarg 2.3, w zakresie następujących branż:

  • układ torowy i odwodnienie torów,
  • obiekty inżynieryjne,
  • obiekty kubaturowe, perony, mała architektura i sieci sanitarne,
  • skrzyżowania z drogami w poziomie szyn i drogi dojazdowe,
  • urządzenia sterowania ruchem i diagnostyki,
  • sieci i urządzenia teletechniczne,
  • sieć trakcyjna,
  • sieci i urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej.

Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka/ granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina).

Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).

Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.

Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 27.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.