baner
baner
baner
IME-AUTOLIFT POLSKA

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Otwarcie ofert w przetargu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa

12 lipca 2010 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie zostały otwarte oferty, złożone w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Biadoliny – Tarnów.

Przedmiotem zamówienia przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny – Tarnów, liczącym 18,9 km.

W wyznaczonym terminie, tj. do 12.07.2010 r. godz. 12.00, swoje oferty złożyło sześć konsorcjów:

Oferta nr 1:

  • TORPOL Sp. z o.o., Poznań
  • FEROCO S.A., Poznań
  • Zakład Robót Komunikacyjnych-DOM w Poznaniu Sp. z o.o.
  • „Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o.

na kwotę 524 569 561,97PLN netto; 639 974 865,60 PLN brutto

Oferta nr 2:

  • OHL ŹS, a.s.,
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
  • Swietelsky Baugesellschaft m.b.H, Linz
  • ZUE S.A., Kraków

na kwotę 510 869 568,47 PLN netto; 623 260 873,53 PLN brutto

Oferta nr 3:

  • STRABAG Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum), Pruszków
  • STRABAG Rail GmbH (Partner), Niemcy
  • TRAKCE a.s. (Partner), Republika Czeska
  • TRAKCE-TOR Sp. z o.o. (Partner), Cieszyn
  • P.B.S. „TRANSKOL” Sp. z o.o. (Partner), Kielce

na kwotę 639 253 411,72 PLN netto; 779 889 162,30 PLN brutto

Oferta nr 4:

  • Trakcja Polska S.A., Warszawa
  • Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie Sp. z o.o.

na kwotę 589 179 104,00 PLN netto; 718 798 506,88 PLN brutto

Oferta nr 5:

  • Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Spółka z o.o., Warszawa
  • PKP Energetyka S.A., Warszawa
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z o.o., Gdańsk

na kwotę 524 673 357,48 PLN netto; 640 101 496,13 PLN brutto

Oferta nr 6:

  • TCHAS POLSKA Sp. z o.o., Warszawa
  • Eiffage Budownictwo MITEX S.A., Warszawa
  • LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG, Deutschland
  • Oddział LEONHARD WEISS GmbH & Co. KG, Oddział w Polsce, Wrocław

na kwotę 629 921 795,27 PLN netto; 768 504 590,23 PLN brutto

Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: netto 723 206 320,00 PLN (brutto 882 311 710,40 PLN). Termin realizacji zamówienia wynosi 49 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” Przetarg 1.3, w zakresie następujących branż:

  • układ torowy i odwodnienie torów,
  • obiekty inżynieryjne,
  • obiekty kubaturowe, perony, mała architektura i sieci sanitarne,
  • skrzyżowania z drogami w poziomie szyn i drogi dojazdowe,
  • urządzenia sterowania ruchem i diagnostyki,
  • sieci i urządzenia teletechniczne,
  • sieć trakcyjna,
  • sieci i urządzenia elektroenergetyki nietrakcyjnej

Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka/ granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina).

Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).

Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.

Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 28.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.