12 lipca 2010 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie zostały otwarte oferty, złożone w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Biadoliny – Tarnów.
Przedmiotem zamówienia przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny – Tarnów, liczącym 18,9 km.
W wyznaczonym terminie, tj. do 12.07.2010 r. godz. 12.00, swoje oferty złożyło sześć konsorcjów:
Oferta nr 1:
na kwotę 524 569 561,97PLN netto; 639 974 865,60 PLN brutto
Oferta nr 2:
na kwotę 510 869 568,47 PLN netto; 623 260 873,53 PLN brutto
Oferta nr 3:
na kwotę 639 253 411,72 PLN netto; 779 889 162,30 PLN brutto
Oferta nr 4:
na kwotę 589 179 104,00 PLN netto; 718 798 506,88 PLN brutto
Oferta nr 5:
na kwotę 524 673 357,48 PLN netto; 640 101 496,13 PLN brutto
Oferta nr 6:
na kwotę 629 921 795,27 PLN netto; 768 504 590,23 PLN brutto
Komisja przetargowa rozpoczęła analizowanie złożonych ofert pod kątem ich zgodności z wymogami formalnymi i technicznymi. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi: netto 723 206 320,00 PLN (brutto 882 311 710,40 PLN). Termin realizacji zamówienia wynosi 49 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Prace odbędą się w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków – Rzeszów, etap III” Przetarg 1.3, w zakresie następujących branż:
Jest to jeden z sześciu przetargów ogłoszonych w kwietniu na modernizację linii Kraków – Medyka – granica państwa. Odcinek Kraków –Tarnów – Medyka/ granica państwa (258,3 km) jest częścią linii kolejowej E 30, należącej do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina).
Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych - linie tworzące ten układ powinny być dostosowane do prędkości: 160 km/godz. w ruchu pasażerskim i 120 km/godz. w ruchu towarowym, przy nacisku osi 225 kN.) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego).
Modernizacja linii kolejowej pomiędzy Krakowem, a Rzeszowem ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym Strategia Rozwoju Kraju (SRK): "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej", trzecim celem horyzontalnym Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia (NSRO): "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski" oraz celem głównym Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ): "Podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”. ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z Projekt ma oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Realizacja projektu w znacznym stopniu wpłynie na osiągnięcie wskaźników POIiŚ, a także SRK i NSRO w zakresie długości zmodernizowanych odcinków linii kolejowych.
Okres realizacji projektu przewidywany jest na lata 2011-2015.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E 30/C-E 30, odcinek Kraków - Rzeszów, etap III” znajduje się na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, zadanie 7.1-30.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 28.07.2010)