baner
baner
baner
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Otwarcie ofert w przetargu na przebudowę dworca Gdynia Główna

Pięć firm zgłosiło się do przetargu na wybór generalnego wykonawcy prac przy przebudowie zabytkowego dworca Gdynia Główna. 24.05.2010) w siedzibie Polskich Kolei Państwowych S.A. odbyło się otwarcie ofert. Przebudowa dworca ma się zacząć już w lipcu bieżącego roku.

Jest to jedna z trzech dużych inwestycji PKP S.A., współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe inwestycje to: modernizacja dworca Wrocław Główny i budowa nowego dworca Kraków Główny.

Dworzec Gdynia Głowna zdecydowanie zmieni swoje oblicze. Odtworzona zostanie unikalna, zabytkowa architektura przy jednoczesnym wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań technicznych poprawiających jakość obsługi podróżnych i ich bezpieczeństwo.

Przetarg na przebudowę dworca został ogłoszony 1 kwietnia 2010 roku. PKP S.A. przeznaczyły na tę inwestycję 58 mln 560 tys. złotych brutto.

Najtańsza oferta, przedstawiona przez polsko - hiszpańskie konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Infraestructuras SA opiewa na kwotę 31 mln 93 tys. 6 zł 61 gr brutto. Najdroższą ofertę złożyło natomiast konsorcjum:

  • Hydrobudowa Polska S.A.
  • Hydrobudowa 9 SA
  • Remaxbud sp. z o. o.
  • AK – Bud Kurant sp. jawna,
     

proponując kwotę 45 mln 994 tys. zł brutto.

Pozostali oferenci to:

  • konsorcjum: Korporacja Budowlana DORACO sp. z o. o., Stabilator sp. z o. o. – 44 mln 851 tys. 765 zł 14 gr brutto
  • Budimex SA – 35 mln 181 tys. 247 zł 82 gr brutto
  • Warbud S.A. – 41 mln 695 tys. 387 zł 39 gr brutto
  •  

Planowany zakres prac na dworcu Gdynia Główna to odbudowa zabytkowego dworca kolejowego łącznie z otwartą kolumnadą łączącą dworzec dalekobieżny z dworcem podmiejskim SKM. Architektura dworca, zgodnie z wytycznymi konserwatora, zostanie odtworzona z jednoczesnym dostosowaniem funkcjonalnym obiektu do wymagań współczesnych standardów obsługi podróżnych.

 Ponadto zaplanowano: przebudowę sieci instalacji technicznych i sieci informacyjnej oraz układu funkcjonalnego dworca wraz z odtworzeniem zabytkowego architektonicznego wystroju, zgodnie z wytycznymi konserwatorskimi. Zostanie także wykonana elewacja, wymiana drzwi i okien oraz zużytych elementów dachu. Dworzec zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przy przebudowie zostaną wykorzystane proekologiczne materiały i urządzenia, w tym nowoczesne systemy sterowania mediami.

W wyniku przebudowy Dworzec Gdynia Główna zyska nie tylko na estetyce, ale będzie także bardziej funkcjonalny i przyjazny pasażerom. Poprawi się standard obsługi i bezpieczeństwa podróżnych. Rozpoczęcie prac budowlano-montażowych zaplanowano w lipcu br. Termin oddania obiektu do użytku to natomiast I kwartał 2012 roku.

Nowy dworzec Gdynia Główna to jedna z trzech dużych inwestycji PKP S.A. , współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Pozostałe inwestycje to: modernizacja dworca Wrocław Główny i budowa nowego dworca Kraków Główny.


Autor: (źródło: PKP S.A., 24.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.