04 listopada 2011 r. otwarto oferty w przetargu na nadzór nad realizacją zadania „Budowa, przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – etap I".
Oferty na realizację tego zadania złożyło siedem konsorcjów:
Oferta nr 1
Grontmij Polska Sp. z o.o., Łódź
na kwotę: 1 150 000, 00 PLN netto; 1 414 500, 00 PLN brutto
Oferta nr 2
ECM Group Polska Sp. z o.o., Warszawa Ingeneria IDOM International S.A., Madrit
na kwotę: 1 955 000, 00 PLN netto; 2 404 650, 00 PLN brutto
Oferta nr 3
ARCADIS Sp. z o.o., Warszawa PHIN CONSULTING Sp. z o.o., Łódź
na kwotę: 2 861 648, 00 PLN netto; 3 519 827, 04 PLN brutto
Oferta nr 4
TPF Sp. z o.o., Warszawa
na kwotę: 1 506 425, 00 PLN netto; 1 852 902, 75 PLN brutto
Oferta nr 5
Biuro Realizacji inwestycji KOLTECH INVESTOR Sp. z o.o., Warszawa
na kwotę: 775 000, 00 PLN netto; 953 250, 00 PLN brutto
Oferta nr 6
DHV POLSKA Sp. z o.o., Warszawa
na kwotę: 1 390 535, 43 PLN netto; 1 710 358, 58 PLN brutto
Oferta nr 7
SAFEGE, Francja
na kwotę: 1 390 000, 00 PLN netto; 1 709 700, 00 PLN brutto
Kwota przeznaczona przez Zamawiającego na realizację przedmiotowego zadania wynosi 420 045, 00 PLN brutto.
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na prowadzeniu czynności związanych z nadzorem procesu budowlanego. Do ogólnych zadań inżyniera należeć będzie nadzór nad opracowaniem, weryfikacją, uzgadnianiem i zatwierdzaniem dokumentacji projektowej oraz zarządzanie rzeczowo-finansowe, w szczególności kompleksowa obsługa umów na roboty w zakresie ich rozliczania, monitoringu i sprawozdawczości rzeczowo-finansowej. Ponadto zarządzanie techniczne, w tym pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego i zapewnienie obsługi prawnej nadzorowanego projektu.
Głównym celem projektu jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym. Projekt wpłynie na wzrost znaczenia transportu i komunikacji kolejowej w obrębie Aglomeracji Łódzkiej, poprzez poprawę jakości usług związanych z przewozami pasażerskimi, jak również komfortu i bezpieczeństwa podróżowania na objętych projektem przystankach linii kolejowych nr 15, 16, 25 i 540. Realizacja projektu przyczyni się także do wzmocnienia roli transportu kolejowego względem indywidualnego i zbiorowego transportu kołowego. W ramach zadania przebudowanych będzie 9 istniejących stacji i przystanków osobowych oraz wybudowanych 8 nowych przystanków, a na 9 przejazdach zabudowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Przebudowane zostaną przystanki:
na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska:
- Smardzew,
- Glinnik,
- Swędów,
- StrykówGłowno
na linii nr 16 Łódź Widzew – Kutno:
- Zgierz Północ,
- Zgierz Kontrewers (dawne. Jedlicze Łódzkie)
- Grotniki
- Chociszew
Wybudowane zostaną przystanki:
na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska:
- Radogoszcz Zachód,
- Glinnik Wieś,
- Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku),
- Domaniewice Centrum,
na linii nr 16 Łódź Widzew - Kutno:
- Zgierz Jaracza,Ozorków Nowe Miasto
na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Łódź Kaliska – Łódź Chojny:
na linii nr 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew Dąbrowa
Zadanie realizowane jest m.in. z oszczędności powstałych po wyłonieniu wykonawcy robót dla realizowanego aktualnie zadania pn. „Modernizacja linii Kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta – etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz".
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 14.11.2011)