baner
baner
baner
Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Oznakowanie dotykowe i wizualne na stacjach metra

10 marca Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na wykonanie i montaż wizualnych i dotykowych znaków ostrzegawczych na wszystkich peronach i schodach I linii metra. Ogłoszenie przetargu było możliwe dzięki zakończeniu krajowego etapu prac nad Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle metra i ich usytuowanie. Rozporządzenie to ustanawia m.in. normę oznakowania ostrzegawczego w metrze.

Rozporządzenie całościowo reguluje warunki techniczne jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie. Wprowadza szereg norm dotychczas nieokreślonych w przepisach krajowych i pozwala na wprowadzenie ich na liniach metra w oparciu o bardzo dokładne i niezbędne wytyczne.

Zgodnie z naszymi deklaracjami, ogłaszamy przetarg na wybór wykonawcy oznakowania peronów i schodów metra w sytuacji, gdy zakończył się krajowy etap procesu legislacyjnego.

Przyjęte rozwiązania konsultowane były na każdym etapie przygotowania Rozporządzenia ze środowiskami osób niewidomych, osób na wózkach inwalidzkich oraz osobami z innymi typami niepełnosprawności. Przygotowanie Rozporządzenia jest efektem intensywnych prac zespołu powołanego przez Ministra Infrastruktury. W skład zespołu wchodzili specjaliści z Ministerstwa Infrastruktury, Metra Warszawskiego, Centrum Naukowo – Technicznego Kolejnictwa (obecnie Instytut Kolejnictwa), szeroka reprezentacja środowisk osób niepełnosprawnych i inni.

Dzięki pracy wszystkich stron, możliwe było określenie jednolitej normy krajowej dla oznakowania dotykowego w metrze, pozwalającej na montaż m.in. tzw. „guzków”, linii prowadzących i in. Wykonane badanie, konsultacje społeczne pozwalają na przyjęcie, że standard, który będziemy stosować nie budzi obaw o bezpieczeństwo każdego pasażera.

Rozporządzenie reguluje układ, wielkość, wysokość guzków oraz odległości między nimi. Oznakowanie ostrzegawcze przewiduje m.in. wykonanie dwóch pasów żółtych oraz pasu guzków, linii prowadzącej.

W wyniku konsultacji ze środowiskami osób niewidomych Rozporządzenie ustala, że jeden pas żółty znajdować się musi na krawędzi peronu. Drugi w odległości 60cm od krawędzi. Pas guzków umiejscowiony musi być w odległości minimum 65 cm od krawędzi, co daje szansę na zatrzymanie się w bezpiecznej odległości od krawędzi peronu.






Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 10.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.