baner
baner
baner
SMiOC FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Oznakowanie dotykowe i wizualne na stacjach metra

10 marca Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na wykonanie i montaż wizualnych i dotykowych znaków ostrzegawczych na wszystkich peronach i schodach I linii metra. Ogłoszenie przetargu było możliwe dzięki zakończeniu krajowego etapu prac nad Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle metra i ich usytuowanie. Rozporządzenie to ustanawia m.in. normę oznakowania ostrzegawczego w metrze.

Rozporządzenie całościowo reguluje warunki techniczne jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane metra i ich usytuowanie. Wprowadza szereg norm dotychczas nieokreślonych w przepisach krajowych i pozwala na wprowadzenie ich na liniach metra w oparciu o bardzo dokładne i niezbędne wytyczne.

Zgodnie z naszymi deklaracjami, ogłaszamy przetarg na wybór wykonawcy oznakowania peronów i schodów metra w sytuacji, gdy zakończył się krajowy etap procesu legislacyjnego.

Przyjęte rozwiązania konsultowane były na każdym etapie przygotowania Rozporządzenia ze środowiskami osób niewidomych, osób na wózkach inwalidzkich oraz osobami z innymi typami niepełnosprawności. Przygotowanie Rozporządzenia jest efektem intensywnych prac zespołu powołanego przez Ministra Infrastruktury. W skład zespołu wchodzili specjaliści z Ministerstwa Infrastruktury, Metra Warszawskiego, Centrum Naukowo – Technicznego Kolejnictwa (obecnie Instytut Kolejnictwa), szeroka reprezentacja środowisk osób niepełnosprawnych i inni.

Dzięki pracy wszystkich stron, możliwe było określenie jednolitej normy krajowej dla oznakowania dotykowego w metrze, pozwalającej na montaż m.in. tzw. „guzków”, linii prowadzących i in. Wykonane badanie, konsultacje społeczne pozwalają na przyjęcie, że standard, który będziemy stosować nie budzi obaw o bezpieczeństwo każdego pasażera.

Rozporządzenie reguluje układ, wielkość, wysokość guzków oraz odległości między nimi. Oznakowanie ostrzegawcze przewiduje m.in. wykonanie dwóch pasów żółtych oraz pasu guzków, linii prowadzącej.

W wyniku konsultacji ze środowiskami osób niewidomych Rozporządzenie ustala, że jeden pas żółty znajdować się musi na krawędzi peronu. Drugi w odległości 60cm od krawędzi. Pas guzków umiejscowiony musi być w odległości minimum 65 cm od krawędzi, co daje szansę na zatrzymanie się w bezpiecznej odległości od krawędzi peronu.






Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 10.03.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.