baner
baner
baner
ALFA POLAND Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pasażerowie na przystanku Wrocław Stadion

Od nowego rozkładu jazdy, 11 grudnia br., Wrocław uzyskał nowy przystanek kolejowy Wrocław Stadion. Stanowi on część tzw. zintegrowanego węzła przesiadkowego, zbudowanego z myślą o obsłudze uczestników imprez na stadionie przygotowanym na EURO 2012 oraz osiedli Pilczyce i Maślic.

Przystanek zlokalizowany jest na linii kolejowej z Wrocławia Głównego do Zielonej Góry, pomiędzy stacjami Wrocław Kuźniki i Wrocław Pracze.

Żelbetonowa konstrukcja obiektu posiada dwie kondygnacje. Na górnej, zlokalizowany jest przystanek tramwajowy, natomiast na dolnej znajduje się przystanek kolejowy Wrocław Stadion z dwoma 200 m peronami. Przystanki są połączone schodami i dwoma windami (do obsługi osób niepełnosprawnych).

Przejazd z Wrocławia Głównego na nowy przystanek trwa ok.12-15 min. W porównaniu z innymi środkami komunikacji – zwłaszcza w godzinach szczytu – jest to czas nie do pobicia.

Od 11 grudnia br. na nowym przystanku zatrzymywać się będzie 20 par pociągów na dobę. Dwa ostanie pociągi z przystanku Wrocław Stadion do Wrocławia Głównego będą odjeżdżać o godz. 2139 i 2211.

Przy uwzględnieniu dodatkowych, specjalnych pociągów, np. podczas imprez, z przystanku w ciągu godziny będzie mogło skorzystać ok. 9 tys. osób. Wrocławskie przedsięwzięcie usprawnia obsługę tysięcy uczestników imprez na wrocławskim stadionie EURO 2012.

Inwestycja była wspólnym przedsięwzięciem gminy Wrocław oraz PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - inwestora prac kolejowych.

Przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji w części kolejowej – obejmującej perony oraz m.in. roboty torowe, odwodnieniowe, trakcyjne, elektroenergetyczne - sprawował wrocławski oddział Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.

Wykonawcą prac było konsorcjum firm; Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A oraz FILAR Sp. z o.o.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 12.12.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.