Spółka, wychodząc naprzeciw niedoskonałościom obecnej infrastruktury punktowej w Polsce, w swej strategii założyła stworzenie, na przestrzeni najbliższych lat, spójnej sieci terminali przeładunkowych, w istotnych dla rozwoju gospodarki regionach kraju.
Zgodnie z zapowiedziami, firma konsekwentnie realizuje działania inwestycyjne, poszerzając sieć krajowych i międzynarodowych połączeń. Inwestuje w rozwój transportu intermodalnego, promując nowoczesną metodę przewozu ładunków w kontenerach z punktu A do B, przy wykorzystaniu kolei na długich dystansach i transportu samochodowego przy dostawach do drzwi klientów.
Od kwietnia br. PCC Intermodal S.A. inwestuje w budowę nowoczesnego terminalu kontenerowego w Kutnie (Polska centralna).
W sierpniu spółka ogłosiła przetarg na projekt rozbudowy terminalu w Brzegu Dolnym.
PCC Intermodal, ma zabezpieczone już tereny pod inwestycje w Tczewie i Sosnowcu. Obecnie firma poszukuje atrakcyjnych terenów inwestycyjnych na wschodniej ścianie kraju, gdzie planuje podnieść kolejne dwie inwestycje terminalowe.
W związku z realizowanym intensywnie projektami inwestycyjnymi Zarząd PCC Intermodal w dniu 27. września 2010r. podpisał umowę pomiędzy Spółką, a PCC SE z siedzibą w Duisburgu.
Przedmiotem umowy jest określenie warunków na jakich PCC Intermodal S.A. moŜe w okresie od 27 września 2010r. do 31 marca 2011 r. zawierać z PCC SE jednostkowe umowy pożyczki na łączną kwotę do 8.000.000 euro tj 31.665.600 PLN.
Zawierane umowy pożyczki służyły będą zabezpieczeniu finansowania prowadzonych przez Spółkę inwestycji. Termin spłaty każdej z jednostkowych umów pożyczki nie będzie przekraczał 12 miesięcy od dnia jej zawarcia. Szczegółowe warunki tej umowy nie odbiegają od standardów rynkowych stosowanych w umowach tego typu.
PCC SE jest spółką dominującą wobec PCC Intermodal S.A. posiadającą akcje stanowiące 71,04% kapitału zakładowego co daje 80,45% głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Spółki.
Autor: (źródło: PCC Intermodal, 29.09.2010)