baner
baner
baner
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Pełna przepustowość linii Warszawa - Kraków

Pracownicy PKP Energetyka S.A. bez przerwy usuwają lód zalegający na sieci trakcyjnej. 153 torokilometrów sieci trakcyjnej (około 70 kilometrów linii kolejowej) zasila już pociągi elektryczne. Minionej nocy największe prace trwały na odcinku Warszawa – Kraków, obecnie największe prace będą koncentrować się na odcinku Zawiercie – Częstochowa.

PKP Energetyka S.A. wszystkimi możliwymi siłami usuwa lód z sieci trakcyjnej, uniemożliwiający przejazd pociągów elektrycznych. W sumie udrożniono już ponad 140 torokilometrów sieci trakcyjnej. Tylko w minionej nocy usunięto lód z sieci trakcyjnej na łącznej długości 40 km.

Dzięki wysiłkom PKP Energetyka S.A. możliwy jest już przejazd pociągów przy użyciu lokomotyw elektrycznych trasą Warszawa – Kraków. Od godziny 8:15 przywrócono pełną przepustowość linii. Tylko tam, minionej nocy pracowało sześć pociągów sieciowych (około 100 osób). Do godziny 10.20 (we wtorek) umożliwiono przejazd na szlaku Starzyny – Kozłów, o 12:10 zrobiono jeden tor na odcinku Kozłów – Tunel, o 15:05 udrożniono jeden tor  na trasie Miechów – Tunel. O 14:30 przywrócono ruch trakcją elektryczną pomiędzy Krakowem a Niedźwiedziem. O 20:45 załączono napięcie pomiędzy Miechowem a Tunelem. O 3:50 (13 stycznia) udrożniono szlak Słomniki – Niedźwiedź a o 5:25 Tunel – Miechów.

Dzisiaj prace PKP Energetyka S.A. koncentrować się będą na trasach z Częstochowy. Na linii 61 z Częstochowy do Koniecpola sieć oblodzona jest na odcinku 50 km szlaku kolejowego, a z Częstochowy do Lublińca około 40 km. Pomiędzy Zawierciem a Częstochową o 2:35 (13 stycznia) usunięto lód z sieci trakcyjnej na odcinku 20 km i tym samym udrożniono przejazd trakcją elektryczną po jednym torze. Prace będę kontynuowane na odcinku 44 km na torze drugim.

Usuwanie oblodzenia sieci trakcyjnej to nie jedyne zadanie dla PKP Energetyka S.A. Kolejnymi są: usuwanie powalonych przez wiatr i śnieg drzew, które zalegają na torach (np. na linii 131 na odcinku Działoszyn – Herby Stare) a także naprawy linii średniego napięcia zasilających urządzenia kolejowe (tylko na odcinku Herby Nowe – Kłobuck złamanych jest 37 słupów).

Szacuje się, że w najtrudniejszych momentach sieć trakcyjna oblodzona była łącznie na 200 km linii kolejowych.


Autor: (źródło: PKP Energetyka, 13.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.